ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυτά είναι τα Top-10 παιχνίδια του Facebook!

Υπήρχε μια περίοδος, που το social gaming (τα παιχνίδια δηλαδή που παίζονται μέσω social sites, όπως το Facebook) και το mobile gaming (τα παιχνίδια που παίζονται μέσω κινητών συσκευών – τηλέφωνα και tablets) θεωρούνταν το μέλλον του gaming. Μπορεί να κράτησε σχετικά λίγο, όμως αυτή η περίοδος είδες εταιρίες κολοσσούς να ρίχνουν κλεφτές ματιές, στην προσπάθειά τους να αποκρυπτογραφήσουν, αν τελικά αυτός ο νέος αχαρτογράφητος χώρος άξιζε την προσοχή και τα λεφτά τους.

Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό. Οι παραδοσιακές αξίες (ΕΑ, Sony, Microsoft, Nintendo και η μεγάλη πλειοψηφία των PC-gaming developers) έμειναν στην άκρη, μεταφέροντας μόνο κάποιους γνωστούς τίτλους σε μια πιο απλοϊκή μορφή, δίνοντας όμως παράλληλα την ευκαιρία σε νέες εταιρίες να κάνουν το μπαμ και να κυριαρχήσουν.

Είναι τελικά εκεί το μέλλον; Σε ό,τι έχει να κάνει με το social gaming, σίγουρα όχι! Λίγο οι (πολύ) περιορισμένες δυνατότητες του flash-based gaming, λίγο η απροθυμία πολλών gamers να ασχοληθούν και βασικά η έλλειψη ικανοποιητικών τίτλων, έριξε απότομα τις προσδοκίες. 

Η ιστορία στο mobile gaming είναι λίγο διαφορετική, καθώς η augmented reality δυνατότητα που δίνουν τα κινητά είναι ακόμα στα σπάργανα. Όσο περνάει ο καιρός και το hardware των κινητών τηλεφώνων και κυρίως η web-speed τους θα αναβαθμίζονται, είναι δεδομένο πως θα δούμε ενδιαφέροντα projects, όμως ακόμα είναι νωρίς.

Γι΄ αυτή τη λίστα, ασχοληθήκαμε με όλα τα παιχνίδια που μπορεί κάποιος να παίξει στο Facebook, είτε βρίσκονται αποκλειστικά εκεί, είτε είναι μεταφορά άλλων τίτλων από κονσόλες, iOS κλπ. 

Νο. 10) Criminal Case (2012, Pretty Simple)

Αποτελεί την ναυαρχίδα των hidden object games στο Facebook. Λειτουργούμε ως ντετέκτιβ, που προσπαθούμε να λύσουμε φόνους, βρίσκοντας κρυμμένα αντικείμενα. Στα high του, κάπου στα μέσα του 2013, περισσότεροι από 10 εκατομμύρια άνθρωποι έπαιζαν κάθε μήνα, χαρίζοντάς του τον τίτλο του κορυφαίου παιχνιδιού στο Facebook για το 2013.

Νο. 9) Marvel: Avengers Alliance (2012, Playdom)

‘Ενα εξαιρετικό RPG παιχνίδι, που γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό, καθώς διαδραματίζεται μέσα στον κόσμο της Marvel. Ξεκινάς ως ένας SHIELD rookie agent και καθώς εξελίσσεσαι και ανεβαίνεις επίπεδο, σκάνε μύτη όλοι οι ήρωες της Marvel και γίνεται ένα ψιλοχαμούλης με εντυπωσιακές για τα δεδομένα μάχες.

Νο. 8) Bejeweled Blitz (2010, PopCap Games)

Το puzzle παιχνίδι που εκτόξευσε την δημοτικότητα των ενώνω-τρία-ίδια-αντικείμενα-και-διαλύεται-η-οθόνη παιχνιδιών κυκλοφόρησε το 2010, τραβώντας αμέσως την προσοχή πάνω του. Με το χρονόμετρο να κυλάει αντίστροφα από το ένα λεπτό, εκατομμύρια άνθρωποι εθίστηκαν στο να σπάνε τα high score τους, ενώνοντας «κοσμήματα» διαφορετικών χρωμάτων.

Νο. 7) The Sims Social (2011, Playfish)

Εδώ τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Η EA, σε συνεργασία με την Playfish, μετέφερε το πασίγνωστο και υπέρ-επιτυχημένο franchise των Sims στο Facebook, προκαλώντας πανικό. Μόλις την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του, περισσότεροι από 16 εκατομμύρια άνθρωποι έφτιαξαν το ψηφιακό alter ego τους, ενώ συνολικά 65 εκατομμύρια διαφορετικοί λογαριασμοί συνδέθηκαν στους servers του παιχνιδιού!

Νο. 6) Game of Thrones Ascent (2013, Disruptor Beam)

Και μόνο που ήταν official τίτλος του Game of Thrones, μίας εκ των διασημότερων τηλεοπτικών σειρών, ήταν δεδομένο πως θα προκαλούσε μεγάλο ενδιαφέρον. Τελικά, αποδείχθηκε και καλός τίτλος, αφού το Game of Thrones Ascent είναι ένα πολύπλοκο role playing / strategy παιχνίδι, όπου ο παίκτης ξεκινάει ως επικεφαλής ενός μικρού οίκου στο Westeros και μέσω συμμαχιών, αποστολών κλπ, προσπαθεί να κυριαρχήσει. Στα plus του ότι ανανεωνόταν το περιεχόμενό του, μετά τις εξελίξεις των τηλεοπτικών επεισοδίων!

Νο. 5) Mafia Wars (2009, Zynga)

Το πρώτο παιχνίδι της Zynga στη λίστα, της εταιρίας που έχει δυναστεύσει το social gaming! Βασιζόμενο στη social εμπειρία, στο Mafia Wars προσπαθείς να «κλέψεις» άλλους παίκτες, να ολοκληρώσεις «δουλειές», αποστολές κι επιχειρήσεις, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη συμμορία στο Facebook! Είναι χαρακτηριστικό πως κάποια στιγμή έφτασε τους 100.000 ενεργούς παίκτες την ημέρα!

Νο. 4) Angry Birds (2012, Rovio Entertainment)

Άλλη μία μεταφορά, αυτή τη φορά του καλύτερου ίσως παιχνιδιού για κινητά, του Angry Birds (θα υπάρξει κάποια στιγμή και τέτοια λίστα). Χρησιμοποιώντας διάφορα πουλιά ως όπλα σε σφεντόνα, στόχος σου είναι να γκρεμίσεις τα κτίσματα κάτι πράσινων γουρουνιών! Εθιστικό όσο λίγα, δεν άργησε να κατακτήσει και το Facebook, με απανωτά καινούργια επεισόδια και 1,2 εκατομμύρια χρήστες να συνδέονται καθημερινά!

Νο. 3) Candy Crush Saga (2012, King)

Ο εν ενεργεία βασιλιάς του Facebook gaming, το παιχνίδι που απέφερε στην King 1.33 δισεκατομμύρια δολάρια (!) το 2014, αν και μπορείς να το παίξεις δωρεάν!!! Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, το Candy Crush Saga διέλυσε τον ανταγωνισμό του, ειδικά όταν κυκλοφόρησε και για τα κινητά. Ακολουθώντας το format του Bejeweled, όπου ενώνεις τρία ίδια αντικείμενα και μετά γίνεται χαμός, είναι ενδεικτικό ότι απασχολεί πάνω 6,7 εκατομμύρια χρήστες καθημερινά!

Νο. 2) Zynga Poker (2007, Zynga)

Πανικός και ομίχλη! Το παιχνίδι που δημιούργησε από μόνο του ένα νέο κοινό παικτών texas holdem, ξεκίνησε την πορεία του το 2007 και πρακτικά έπαιζε από τότε χωρίς αντίπαλο! Τα νούμερα είναι ενδεικτικά: Περισσότεροι από 350 εκατομμύρια άνθρωποι (!) είχαν συνδεθεί μέχρι το 2014 έστω και μία φορά, ενώ καθημερινά είναι δεκάδες εκατομμύρια αυτοί που παίζουν στα εικονικά τραπέζια της Zynga.

Νο. 1) FarmVille (2009, Ζynga)

Από το 2009 μέχρι το 2011, ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος! Για δύο χρόνια, φυτεύαμε σιτάρια, ντομάτες και καρπούζια, αρμέγαμε αγελάδες και μαζεύαμε αυγά από κότες στις ψηφιακές φάρμες μας!

True story: Φίλος μου είχε σηκωθεί από καφέ για να πάει σπίτι του να μαζέψει ντομάτες και να φυτέψει φράουλες και πατάτες!

Χωρίς να είναι οπτικά εντυπωσιακό και χωρίς να αποτελεί κάποια σπουδαία καινοτομία, το FarmVille αποδείχθηκε το πιο εθιστικό παιχνίδι των τελευταίων ετών οπουδήποτε! Πρακτικά εκτόξευσε μόνο του την δημοτικότητα του social gaming, με ρεπορτάζ ακόμα και σε τηλεοπτικά δίκτυα, με περίλυπους ρεπόρτερ να ρωτούν ανθρώπους για τα ψηφιακά τους καλαμπόκια! Στο peak του, περίπου 370 εκατομμύρια άνθρωποι συνδέονταν καθημερινά στη ψηφιακή φάρμα τους!

Πηγή: gazzetta