Υπερβολή, λέτε, ο τίτλος; Διόλου. Κατ’ αρχάς, όσοι δεν έχετε λογαριασμό στο Facebook ή δεν διαθέτετε smart phones, είναι πολύ πιθανό να διαπιστώστε στο άμεσο μέλλον ότι η τεχνολογία σας έχει όντως ξεπεράσει. Τα social media γενικώς περνούν σε… άλλη διάσταση και δεν εννοούμε την ευκολία της χρήσης τους: σε άλλη διάσταση, τεχνολογικά. Και επειδή τα… πάντα είναι όλα είναι επιχειρήσεις, εμπόριο και χρήμα, το Facebook και τα άλλα social media δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση.
Δέκα μήνες πριν, στις 28 Μαΐου, μεταδόθηκε για πρώτη φορά σε live streaming μέσω Facebook ποδοσφαιρικός αγώνας. Όχι κάτι πολύ σπουδαίο, ήταν το ματς της Ατλέτικο Μαδρίτης με την Αθλέτικ Μπιλμπάο για το πρωτάθλημα της ισπανικής La Liga γυναικών, αλλά επρόκειτο για τον πρώτο του αθλήματος που καλύφθηκε μέσω social media. Προφανώς και δεν έγινε… παραγωγή με κάμερες μέσω FB, απλώς η συμφωνία επιτεύχθηκε με το διεθνές αραβικό Bein Sports, απ’ όπου έγινε αναμετάδοση στην Ισπανία (για χρήστες μόνο της χώρας και όχι διεθνώς).
Το βράδυ της ίδιας ημέρας, 28/5/2016, διεξήχθη στο Μιλάνο ο τελικός του Champions League μεταξύ της Ρεάλ και της Ατλέτικο και ο οποίος καλύφθηκε live μέσω Youtube από το βρετανικό δίκτυο BT Sport. Η προσφορά, βέβαια, ίσχυε για τους κατοίκους της Μεγάλης Βρετανίας και τις αντίστοιχες IP αλλά, μιας και υπήρχε η δυνατότητα, η προβολή του live βίντεο «έπαιξε» και μέσω Facebook.
Το καλοκαίρι του 2016, ακολούθησαν περισσότερες επιλεκτικές μεταδόσεις μέσω Facebook με κάποιους μπασκετικούς προ-ολυμπιακοί αγώνες σε συγκριμένες χώρες ενώ από τον Ιανουάριο του 2017 άρχισαν, μια στο τόσο, να μεταδίδονται αγώνες του ΝΒΑ αποκλειστικά για την Ινδία.
Τι… καψούρα έπιασε τον (ιδρυτή και εμπνευστή του «Φατσοβιβλίου») Μαρκ Ζούκερμπεργκ και ασχολείται με αθλητικές τις live μεταδόσεις; Τα πάντα είναι χρήμα, προφανώς.
Και όλα ξεκίνησαν από την Αλεξ Μόργκαν. Η (πανέμορφη, παρεμπιπτόντως) σταρ του ποδοσφαίρου των ΗΠΑ και παίκτρια των Ορλάντο Πράιντ, πριν κάνα χρόνο είχε προσφέρει την προσωπική της σελίδα στο Facebook (με 2,8 εκατ. likes, τότε) στη διάθεση της ομάδας προκειμένου να μεταδοθεί απευθείας ο αγώνας ενάντια στη Χιούστον Ντας. Ελέω του όγκου των δεδομένων, το πρώτο και το δεύτερο ημίχρονο «ανέβηκαν» σε δύο ξεχωριστά αρχεία και την ώρα του αγώνα υπήρξαν 273.000 μοναδικοί χρήστες συνδεδεμένοι με το γήπεδο των Πράιντ μέσω page account της Μόργκαν. Φυσικά η Αμερικανίδα δεν το έκανε επειδή… έτσι το σκέφτηκε αλλά με τη συμβουλή (και τα χρήματα) από τον Ζούκερμπεργκ. Ως ένα test event, ας πούμε…
Ο ιδρυτής του FB ψήθηκε και προχώρησε πρόσφατα στην πρώτη επίσημη, και όχι «πιλοτική», κίνηση απόκτησης τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Αλλωστε το ποδόσφαιρο στις ΗΠΑ εξελίσσεται συνεχώς, η Major League Soccer καινοτομεί διαρκώς και οι δύο πλευρές ήρθαν σε συμφωνία για live μετάδοση αγώνων.
Τουλάχιστον 22 παιχνίδια θα της MLS μεταδοθούν live κατά τη διάρκεια της κανονικής σεζόν από το Facebook, μέσω της Univision Deportes (η οποία έχει αναλάβει την ισπανόφωνη κάλυψη των αγώνων), και τα οποία θα είναι διαθέσιμα στις ΗΠΑ και στα αγγλικά, μέσω της επίσημης σελίδας (mlssoccer.com). Τα live παιχνίδια, θα προσφέρονται και για τηλεθέαση μέσω κινητών συσκευών, ενώ θα υπάρχει ειδική για το Facebook κριτική των αγώνων, γραφήματα, καθώς και πλατφόρμα που θα δίνει τη δυνατότητα στους users να ανταλλάζουν απόψεις με τους δημοσιογράφους.
Tο πρώτο παιχνίδι που πρόκειται να είναι διαθέσιμο και μέσω Facebook θα είναι το παιχνίδι των Σικάγο Φάιαρ με την Ατλάντα Γιουνάιτεντ στις 18 Μαρτίου. Επίσης, το MLS θα προσφέρει και 40 αποκλειστικές ζωντανές καλύψεις αγώνα τη μέρα την αγώνων, που θα περιλαμβάνει highlights και ανάλυση των παιχνιδιών.
Φυσικά το (αντίπαλον δέος του Facebook) Twitter δεν έχει μείνει άπραγο και έχει προχωρήσει σε μια μικρή συμφωνία με τη NFL. Χωρίς δική του παραγωγή, αλλά με αυτή των NBC και CBS που έχουν τα δικαιώματα. Το πρόβλημα με το αμερικάνικο ποδόσφαιρο είναι ότι συμβόλαιο με τους εν λόγω δύο τηλεοπτικούς κολοσσούς έχει ισχύει μέχρι το 2022, το δε ΝΒΑ είναι «κλειδωμένο» με ισχυρό συμβόλαιο έως το 2024-25. Εξ ου και μέσω Twitter μεταδίδεται κάθε Πέμπτη το digital streaming πακέτο «Thursday Night Football», που ανήκει σε NBC και CBS αλλά δέκα φορές τον χρόνο δίνεται η δυνατότητα διαδικτυακής μετάδοσης στις ΗΠΑ και σπανίως σε άλλες χώρες.
Από τη στιγμή που Facebook και Twitter άρχισαν να εμπλέκονται σε δικαιώματα live μετάδοσης αθλητικών προγραμμάτων, τα πάντα σταδιακά θα αλλάξουν. Αμφιβάλλετε; Μιλάμε για εταιρίες κολοσσούς, με τεράστια μπάτζετ διαθέσιμα, ποιος αποκλείει αύριο μεθαύριο το Facebook να αποκτήσει τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης κάποιου πρωταθλήματος, με pay per view συνδρομή που θα γίνεται με ένα κλικ από το κινητό;
Πηγή: athensmagazine