Στα χαρτιά παραμένει σύμφωνα με 5 βουλευτές του Ποταμιού η λειτουργία του λεωφορείου το οποίο θα λειτουργούσε ως κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για τους αστέγους της Αθήνας, στηλιτεύοντας τη μεταφορά του στη ΔΕΘ ως έκθεμα.
Τους λόγους που η κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για την παροχή φροντίδας στους αστέγους της Αθήνας δεν έχει τεθεί ακόμα σε λειτουργία παρότι έχει εξοπλιστεί και αντ’ αυτού μεταφέρθηκε στη ΔΕΘ ως έκθεμα, ζητούν από τους υπουργούς Εργασίας και Υποδομών πέντε βουλευτές από το Ποτάμι με πρώτο υπογράφοντα τον Γρηγόρη Ψαριανό.
Οι ερωτώντες βουλευτές ερωτούν πώς αποφασίστηκε η μεταφορά του εν λόγω λεωφορείου στη ΔΕΘ, πόσο κόστισε, τι σχεδιασμός υπήρξε για την στελέχωσή του με κατάλληλο προσωπικό, καθώς και για τα όποια τεχνικά προβλήματα στη λειτουργία του.
Με την ερώτησή τους οι βουλευτές από το Ποτάμι υπενθυμίζουν ότι η κατασκευή και δρομολόγηση του συγκεκριμένου λεωφορείου είχε ανακοινωθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο κι ενώ ένα παλαιό λεωφορείο του ΟΑΣΑ ανακατασκευάστηκε, εξοπλίστηκε με ντουζιέρες, κλιματιστικό και χημικές τουαλέτες, σχεδιάστηκε η διαδρομή του, έγινε η επίσημη παρουσίαση του από την αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας Θεανώ Φωτίου, τελικά όπως επισημαίνουν στάθμευσε στο αμαξοστάσιο του Ρέντη και δεν βγήκε ποτέ μέχρι τώρα στους δρόμους της Αθήνας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τους Υπουργούς
α) Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
β) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Η σταθμευμένη στην Αθήνα «φροντίδα εν κινήσει», μεταφέρθηκε στη ΔΕΘ ως έκθεμα στο περίπτερο του ΟΑΣΑ
Στις αρχές Φεβρουαρίου 2016 ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ανακοίνωσαν την κατασκευή και δρομολόγηση ενός λεωφορείου με σκοπό την παροχή φροντίδας προς τους άστεγους της Αθήνας.
Το πρόγραμμα «φροντίδα εν κινήσει» ήταν η πρώτη στην Ευρώπη και μόλις τρίτη στον κόσμο κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για αστέγους και εκτός από τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής αλληλεγγύης συμμετέχουν η ΜΚΟ Praksis, οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ Α.Ε.) και η εταιρεία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ.
Για τον παραπάνω σκοπό επιλέχτηκε ένα παλαιό λεωφορείο του ΟΑΣΑ το οποίο ανακατασκευάστηκε για τις ανάγκες της κινητής μονάδας. Το λεωφορείο εξοπλίστηκε με χώρους υγιεινής και καθαριότητας, ντουζιέρες, κλιματιστικό και χημικές τουαλέτες.
Προγραμματίστηκε ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες 1.250 αστέγων το μήνα παρέχοντας τους την δυνατότητα να κάνουν μπάνιο, να λαμβάνουν πρώτες βοήθειες, να εξετάζονται από γιατρούς ενώ θα τους προσφέρονταν είδη προσωπικής υγιεινής και ρούχα.
Η ανακατασκευή του λεωφορείου έγινε από τεχνικούς της ΟΣΥ η οποία έδωσε και 20.000 ευρώ από τα ταμεία της ενώ το υπόλοιπο κόστος καλύφθηκε από ιδιωτική χορηγία.
Το λεωφορείο παρουσιάστηκε επισήμως στις 29 Ιουνίου 2016 στο Ζάππειο από την τότε αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής αλληλεγγύης κα Θεανώ Φωτίου και …παρέμενε σταθμευμένο στο αμαξοστάσιο των ΟΣΥ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη.
Λίγες ημέρες πριν και συγκεκριμένα την Πέμπτη 8/9, παραμονές της έναρξης της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το «λεωφορείο των αστέγων» κινήθηκε. Δυστυχώς δεν ξεκίνησε επιτέλους δρομολόγια για να προσφέρει φροντίδα και βοήθεια στους πολίτες που έχουν ανάγκη αλλά «ανέβηκε» στην Θεσσαλονίκη ως «ντεκόρ» στο περίπτερο του ΟΑΣΑ στην ΔΕΘ.
Μάλιστα το όχημα δεν ταξίδεψε μόνο του αλλά μεταφέρθηκε με ειδικό γερανό συνοδευόμενο από όχημα οδικής βοήθειας.
Ο πρόεδρος των τεχνικών του ΟΑΣΑ καθώς και εργαζόμενοι σε αναφορές τους στα ΜΜΕ έχουν εξηγήσει πως για να λειτουργήσει το λεωφορείο πρέπει να σταθμεύει σε σημεία που υπάρχει παροχή ρεύματος, νερού και σύστημα αποχέτευσης κάτι που δεν είναι πολύ εύκολο μέσα στη μέση του δρόμου.
Κατόπιν όλων τούτων, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Πόσο κόστισε η μεταφορά του Λεωφορείου από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη;
2. Δεδομένου ότι τρείς μήνες μετά την επίσημη παρουσίαση του δεν έχει πραγματοποιήσει ούτε ένα δρομολόγιο, από ποιους και για ποιους λόγους αποφασίστηκε η μεταφορά και η έκθεση στο περίπτερο του ΟΑΣΑ στην ΔΕΘ ενός Λεωφορείου που δεν μπορεί να λειτουργήσει για τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε;
3. Οι λόγοι που κρατούν το Λεωφορείο ακινητοποιημένο είναι σήμερα γνωστοί: Πριν ληφθεί η απόφαση και ξεκινήσει η ανακατασκευή του έγινε σχετική μελέτη και από ποιους;
4. Έχουν γίνει ενέργειες επίλυσης των τεχνικών δυσκολιών που έχουν επισημανθεί ώστε το λεωφορείο να τεθεί σε κυκλοφορία; Ποιες ενέργειες έχουν γίνει;
5. Το πρόγραμμα «φροντίδα εν κινήσει» προέβλεπε την στελέχωση του Λεωφορείου με γιατρό, νοσηλευτή, κοινωνικό λειτουργό, βοηθητικό προσωπικό και διερμηνέα: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προγραμματισμένη στελέχωση; Έχει γίνει ήδη και αν ναι τι ακριβώς συμβαίνει με τους εργαζόμενους αυτούς; Που απασχολούνται σήμερα;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γρηγόρης Ψαριανός- Β΄ Αθήνας
Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθήνας
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας