· παραλάβει περισσότερο από το 66% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού
· καθαρίσει και διαμορφώσει σχεδόν 300 χλμ. της όδευσης
· ενώσει 272 χλμ. αγωγού∙ και
· συγκολλήσει περίπου 250 χλμ.
Ταυτόχρονα
· 196 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί∙
· σε 172 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου∙
· σε 151 χλμ. έχει καλυφθεί με χώμα∙ και
· 64,5 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση αποκατάστασης.
Αναφερόμενος στην πρόοδο της κατασκευής, ο Διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, Rikard Scoufias, δήλωσε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω κάθε έναν και κάθε μία από τους 3.000 ανθρώπους που δουλεύουν καθημερινά για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ. Ο επαγγελματισμός, η αφοσίωση και η ποιότητα της δουλειάς τους εξασφαλίζουν την αποτελεσματική υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου».
Με την πρόοδο των εργασιών, γίνονται προοδευτικά εμφανή και τα άμεσα οφέλη που οι τοπικές φιλοξενούσες κοινότητες, αλλά και η χώρα συνολικά, αποκομίζουν χάρη στην κατασκευή του ΤΑΡ
· 2 από τις 5 εταιρείες-αναδόχους Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής που εργάζονται για λογαριασμό του ΤΑΡ είναι ελληνικές, και συγκεκριμένα η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε κοινοπραξία με την Renco S.p.A και η J&P ΑΒΑΞ σε συνεργασία με την Bonatti S.p.A., ενώ την ΑΚΤΩΡ έχει επιλέξει ως υπεργολάβο της η ανάδοχος εταιρεία Spiecapag. Επίσης, ο TAP έχει αναθέσει μία από τις μεγάλες του συμβάσεις στη ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ για προμήθεια σωληναγωγών.
· Για την υλοποίηση του έργου, ο ΤΑΡ συνεργάζεται με πολλές εγχώριες επιχειρήσεις επενδύοντας εκατομμύρια για αγαθά και υπηρεσίες.
Συνολικά, 176 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν ήδη συμβάλει στην υλοποίηση του έργου – αποκομίζοντας τόσο οικονομικά οφέλη, όσο και πολύτιμη τεχνογνωσία.
Αναφορικά με το πρόγραμμα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων €32 εκατ. συνολικά, το οποίο ο ΤΑΡ έχει οικειοθελώς δεσμευθεί να υλοποιήσει, υπάρχει ήδη δέσμευση για 47 πρωτοβουλίες τέτοιων επενδύσεων και στις τρεις Περιφέρειες της Βορείου Ελλάδας, ύψους €1.150.000.
Βάσει της στρατηγικής του ΤΑΡ και των αξόνων επιλογής που έχει θέσει σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις αυτές, στις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί συγκαταλέγονται:
· 30 προγράμματα που υποστηρίζουν την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στις τοπικές κοινωνίες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού∙
· 6 προγράμματα που ενισχύουν τα μέσα βιοπορισμού για τους κατοίκους των περιοχών αυτών∙
· 6 προγράμματα που καθιστούν εφικτή τη βελτίωση δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω εκπαίδευσης και επιμόρφωσης∙ και
· 5 προγράμματα που συμβάλλουν στη βελτίωση της περιβαλλοντικής διαχείρισης.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%),Enagás (16%) και Axpo (5%).