Μία νορβηγική εταιρεία που ξεκινάει από την πατρίδα της Ryanair, την Ιρλανδία, υπερατλαντικές πτήσεις προς τις ΗΠΑ. Μία ιταλική εταιρεία που συνδέει την Αθήνα με ελληνικά νησιά. Μία αραβικών συμφερόντων αεροπορική που σπάει το μονοπώλιο των Αμερικάνων και πετάει από Αθήνα προς Νέα Υόρκη. Μία low cost από την Σιγκαπούρη που μεταμορφώνει την Αθήνα σε πύλη προς την Ασία και την Αυστραλία.
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών που τάραξαν τα νερά στον χάρτη των αερομεταφορών. Εξελίξεις που δείχνουν ότι το παιχνίδι επιβίωσης ή κυριαρχίας γίνεται όλο και πιο άναρχο και πιο ενδιαφέρον, και από την πλευρά των επιβατών πιο κερδοφόρο καθώς ο ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές.
Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτού του παιχνιδιού είναι η αποδοχή των low cost τόσο από τους επιβάτες όσο και από τις ίδιες τις αεροπορικές ως επιλογή πτήσης. Στις αεροπορικές αυτό επιτυγχάνεται με δύο τρόπους: είτε με την δυνατότητα στον επιβάτη να ταξιδεύσει με ναύλο αντίστοιχο με αυτό της low cost (π.χ. ναύλος go light της Aegean) είτε όπου υπάρχει η δυνατότητα η δημιουργία δεύτερης αεροπορικής αποκλειστικά σε low cost πτήσεις.
Την περασμένη εβδομάδα η IAG, μητρική της British Airways, ανακοίνωσε την δημιουργία της δικής της low cost της Level, η οποία λίγο μετά τις «προκλητικά χαμηλές» τιμές της Norwegian απαντά και αυτή με διηπειρωτικά ταξίδια προς ΗΠΑ. Η βάση της εταιρείας δεν θα είναι κάποιο βρετανικό αεροδρόμιο αλλά η Βαρκελώνη, και εκεί που η Level το πάει ένα βήμα παραπέρα είναι ότι δεν θα έχει καθόλου δικό της προσωπικό στις πτήσεις της και θα «νοικιάζει» από την Iberia, επίσης εταιρεία του ομίλου της IAG.
Γιατί επιλέχθηκε η Βαρκελώνη; Καθώς είναι έδρα της Vueling, της πρώτης low cost του ομίλου, η οποία συνδέει την πρωτεύουσα της Καταλονίας με με δεκάδες προορισμούς στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και την Αθήνα. Που θα πετάει και με πόσο; Οι πτήσεις ξεκινούν φέτος τον Ιούνιο από την Βαρκελώνη θα μπορεί κανείς να ταξιδέψει προς Λος Άντζελες και Σαν Φρανσίσκο με 99 ευρώ και Μπουένος Άιρες και Πούντα Κάνα στην Δομινικανή Δημοκρατία με 149 ευρώ.
Από που βγάζουν λεφτά με τόσο χαμηλές χρεώσεις; Από όλα αυτά που θα πρέπει να αγοράσεις καθώς το βασικό εισιτήριο είναι εντελώς «γυμνό». Ο επιβάτης δικαιούται μόνο μία χειραποσκευή και από εκεί και πέρα θα πρέπει να πληρώσει έξτρα για τις βαλίτσες του, το φαγητό του, την επιλογή θέσης, το wi-fi κ.α..