Στο 1/3 μειώνονται οι πιθανότητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για έναν μαθητή με άνεργο πατέρα, σε σχέση με έναν που ο πατέρας του εργάζεται, όπως προκύπτει σε έρευνα για τον κοινωνικό αποκλεισμό και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στοιχεία της οποίας παρουσίασαν σήμερα μέλη της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.
«Όσον αφορά τα φροντιστήρια, είναι ενδεικτικό ότι από τους 100 μαθητές που παρακολουθούσαν μαθήματα, 83 πέτυχαν την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο σε αντίθεση με όσους έκαναν ιδιαίτερα και πέτυχαν οι 70» τόνισε, σε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το 3ο Σεμινάριο Διδακτικής και το 34ο Πανελλαδικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο που θα πραγματοποιηθούν το διήμερο 19 και 20 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, Άρης Τεμεκενίδης.
Η έρευνα που εκπονήθηκε από την εταιρία Palmos Analysis σε δείγμα 1000 πρωτοετών φοιτητών και 500 οικογενειών με τελειόφοιτους μαθητές, θα παρουσιασθεί στις 20 Δεκεμβρίου από τον διευθυντή ερευνών της εταιρίας Πασχάλη- Αλέξανδρο Τεμεκενίδη.
Για την κοινωνική προσφορά των φροντιστηρίων μίλησε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βόρειας Ελλάδας, Απόστολος Τζακόπουλος, τονίζοντας ότι η Ομοσπονδία, το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος, χορήγησε υποτροφίες σε συνολικά 5000 παιδιά ενώ στη Θεσσαλονίκη, στηρίζει τα παιδιά από το Παιδικό Χωριό SOS.
Πάντως, η αναστάτωση που προκλήθηκε από την επιβολή ή μη ΦΠΑ στα φροντιστήρια, είχε ως αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Νίκο Ρουσάκη, να σημειωθεί πανελλαδικά, πτώση κατά 50%, των φετινών εγγραφών στα φροντιστήρια
«Εκτός από την ασάφεια που δημιουργήθηκε για τον ΦΠΑ, η πτώση οφείλεται και στην οικονομική κρίση που πλήττει την ελληνική οικογένεια αλλά και στην οργανωμένη αλίευση μαθητών από μηχανισμούς αδιαφάνειας που προσφέρουν ιδιαίτερα μαθήματα χωρίς αποδείξεις, με μειωμένα δίδακτρα» εξήγησε.
Κοινή διαπίστωση ωστόσο των συνδικαλιστών είναι ότι παρά την ενημέρωση αρμοδίων για το φαινόμενο, «καμία κυβέρνηση δεν είχε πρόθεση να το πατάξει».
Πηγή: protothema