ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρεις εφαρμογές που σου λύνουν… τα χέρια

Απευθυνθείτε στο κινητό σας, ρωτήστε το για τον καιρό, ζητήστε του να σας ενημερώσει για το πρωτάθλημα της Superleague – θα ανταποκριθεί σε κλάσματα δευτερολέπτου. Οχι επειδή έγινε εξυπνότερο, αλλά χάρη στην τεχνολογία Text to Speech της Google, που είναι πλέον διαθέσιμη και στα ελληνικά.

«Η υπηρεσία που ενεργοποιήθηκε πριν από ένα μήνα και είναι διαθέσιμη σε λειτουργικά συστήματα iOS και Android μπορεί, κατόπιν φωνητικής εντολής, να υπολογίζει, για παράδειγμα, πόσο μας κάνει 22 συν 45 ή μεταφράζει μια πρόταση από τα ελληνικά σε κάποια άλλη γλώσσα», δηλώνει στην «Κ» η Νίκη Μάρκου, program manager της ομάδας Text to Speech της Google.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε 55 γλώσσες συνολικά, ωστόσο η ελληνική ήταν αυτή που, λόγω γραμματικής και συντακτικού, παρουσίασε τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Οπως εξηγεί η κ. Μάρκου, «το ελληνικό αλφάβητο απαιτεί διαφορετικούς κανόνες κωδικοποίησης από το λατινικό, ενώ χρειαζόταν ιδιαίτερη προσέγγιση και εις ό,τι αφορά τα σημεία στίξης. Για παράδειγμα, τα εισαγωγικά είναι διαφορετικά, ενώ το ερωτηματικό έχει διαφορετική χρήση απ’ ό,τι στις άλλες γλώσσες».

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η φωνητική αναζήτηση της Google φαίνεται πως λύνει κυριολεκτικά τα χέρια όσων σερφάρουν στο Διαδίκτυο, καθώς στα λειτουργικά συστήματα Android στις ΗΠΑ το 20% των αναζητήσεων γίνεται με τη χρήση της φωνής, ενώ ο αριθμός αυτών που προτιμούν να μιλήσουν αντί να πληκτρολογήσουν έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια.

Αλληλοβοήθεια

Η εφαρμογή «Indigo», από την άλλη, επενδύει στην αλληλοβοήθεια. «Οσο περισσότερα προσφέρεις τόσο πλουσιότερος γίνεσαι», είναι το μότο της ομάδας που τη δημιούργησε. Είτε πρόκειται για μάθημα ισπανικών, δείπνο στο σπίτι, βοήθεια σε μετακόμιση, μπέιμπι σίτερ ή κάτι ακόμη πιο πρακτικό, όπως ένα τραπέζι. Γιατί, όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι πίσω από την ιδέα, «αυτό που για σένα είναι ασήμαντο μπορεί για κάποιον άλλο να αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο».

Οι συναλλαγές μεταξύ των χρηστών δεν γίνονται με χρήματα, αλλά με ένα ψηφιακό νόμισμα, το «digo» ή αλλιώς «νόμισμα γενναιοδωρίας». Κατά την εγγραφή στην πλατφόρμα του «Indigo», παίρνει κανείς ως δώρο τρία digos, ενώ οι ίδιοι οι «δωρητές» είναι αυτοί που αξιολογούν τις υπηρεσίες ή τα αντικείμενα που προσφέρουν σε μια κλίμακα από το ένα μέχρι το δέκα. Μια απλή αναζήτηση αρκεί για να δουν οι χρήστες εάν αυτό που χρειάζονται είναι διαθέσιμο από κάποιον που το θεωρεί περιττό.

«Οταν οι χρήστες αποφασίζουν να προσφέρουν κάτι χωρίς να ζητήσουν digos σε αντάλλαγμα, τότε, αυτή η πράξη γενναιοδωρίας ανταμείβεται με επιπλέον πόντους που τους επιτρέπουν να “αγοράσουν” κάτι σε χαμηλότερη αξία», δηλώνει στην «Κ» ο δημιουργός της εφαρμογής Στεφάν ντε Φρέιτας. Η εφαρμογή επιτρέπει την πρόσβαση στην πλατφόρμα, που στηρίζεται σε ένα νέο οικονομικό σύστημα αλληλεγγύης, όχι μόνο σε μεμονωμένα άτομα, αλλά και σε μη κυβερνητικές οργανώσεις. Αν και βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο σε Γαλλία, Πορτογαλία, Ελλάδα και Ακτή Ελεφαντοστού, για τον δημιουργό της έχει ήδη «εξαργυρώσει» την επιτυχία της.

Στην ερώτηση με ποια αφορμή επελέγη η Ελλάδα μεταξύ αυτών, ο κ. Στεφάν ντε Φρέιτας απαντά: «Οταν αρχίσαμε την καμπάνια για την εξασφάλιση πόρων το 2015, λάβαμε πολλά μηνύματα από νέους Ελληνες που μας είπαν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καθημερινότητά τους και ότι βρήκαν στην Indigo έναν εναλλακτικό τρόπο να βελτιώσουν τη ζωή τους.

Η εφαρμογή που παρουσιάστηκε την περασμένη Τρίτη στην Αθήνα, στη γαλλική πρεσβεία, έχει ως στόχο να συμβάλει και στην κοινωνική ενσωμάτωση, καθώς βοηθάει και άτομα, όπως πρόσφυγες, αστέγους και ανέργους, να συνδεθούν με μέλη της κοινότητάς τους.

Επενδύσεις και ισολογισμοί με μία πολύ απλή εντολή

Μια διαφορετικού τύπου αναζήτηση, με τη βοήθεια όμως αλγορίθμων, που επεξεργάζεται δεδομένα από 5.000 ιστοσελίδες παράλληλα, πραγματοποιεί και η Teastock.

Στόχος, ο υπολογισμός της απόδοσης μετοχών τεχνολογικών κολοσσών και target group για όποιον θέλει να ασχοληθεί με τον τομέα της επένδυσης. «Οι προβλέψεις μας αφορούν τεχνολογικούς κολοσσούς όπως Facebook, Microsoft και Apple, καθώς και ζευγάρια συναλλάγματος όπως EURUSD, GBPUSD, USDCAD, GBPJPY κτλ. Εχουμε πελάτες οι οποίοι δεν είχαν επενδύσει ούτε ένα ευρώ στη ζωή τους, έχουμε και πελάτη αναλυτή σε αμερικανικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Πάνος Αγγελόπουλος, ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας. Η λειτουργία της Teastock βασίζεται, όπως συμπληρώνει, «σε πυλώνες που χρησιμοποιούν οι παραδοσιακοί αναλυτές, όπως η τεχνική ανάλυση, τα οικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας ή της οικονομίας ενός κράτους, αλλά και σε ειδήσεις, όπως για παράδειγμα το ότι η Ιαπωνία μειώνει τον χρόνο κλινικών μελετών για να δώσει την έγκριση για κυκλοφορία φαρμάκων στην αγορά, κάτι που προσελκύει το ενδιαφέρον των φαρμακοβιομηχανιών».

Η εταιρεία «μετρά» επτά μήνες λειτουργίας και οι ιδρυτές της κάνουν λόγο για ένα ποσοστό επιτυχίας, από την αρχή του 2017, που φτάνει κατά μέσον όρο το 74,8%. Οσο για τον αριθμό των ανθρώπων που τους προσεγγίζουν, όπως σημειώνουν, «έχει αυξηθεί κατά 200% τους τελευταίους δύο μήνες».

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και κάποιοι που εμφανίζονται καχύποπτοι απέναντι στην αγορά των επενδύσεων. «Υπάρχουν υποψήφιοι πελάτες που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για να δουν αν όντως λειτουργεί, βλέπουν το αποτέλεσμα και μετά δεν ξεκινούν ποτέ, υπάρχουν όμως κι αυτοί που πλήρωσαν μετά το δοκιμαστικό για το προϊόν μας και δεν έχουν φύγει».

Πηγή: Καθημερινή