Μετά το F8, το ετήσιο συνέδριο του Facebook, αρχίζουν οι παρουσιάσεις για το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον στο #1 κοινωνικό δίκτυο.
Ο αλγόριθμος του Facebook
Ας θυμηθούμε λίγο τι γίνεται με τον αλγόριθμο γιατί και αυτός αλλάζει σε κάποια κομμάτια.
Αυτό το «τέρας» που φιλτράρει το περιεχόμενο που οι χρήστες βλέπουν στον τοίχο τους. Ο αλγόριθμος αυτός διαχειρίζεται τεράστιο όγκο περιεχομένου που ποστάρεται στο Facebook, βοηθώντας αφ’ ενός τους διαφημιζόμενους και προσπαθώντας να δείξει στους χρήστες το πιο σχετικό με αυτούς περιεχόμενο επιλέγοντας ανάμεσα σε 1000δες post που θα μπορούσαν να δουν.
Οι χρήστες μπορεί να έχουν χιλιάδες φίλους και να είναι σε εκατοντάδες ομάδες και να ακολουθούν χιλιάδες σελίδες. Φανταστείτε να ποστάρουν κάτι όλοι αυτοί και αμέσως οι χρήστες έχουν δυνητικό ημερήσιο περιεχόμενο μεγαλύτερο των 10.000 post. Αδύνατον για το χρήστη να το παρακολουθήσει σε μία μέρα. Ο αλγόριθμός περιορίζει αυτόν τον αριθμό σε περίπου 1.500 που οι χρήστες βλέπουν και σε 300 αυτά που μπορεί να δουν!! Φανταστείτε ότι ο αλγόριθμος αυτός υπολογίζει γύρω στις 100.000 παραμέτρους να φτάσει στο αποτέλεσμα, ενώ εμείς ξέρουμε καμιά 10αριά από αυτές. Ξέρουμε ας πούμε ότι το Facebook αβαντάρει τις ιστορίες από φίλους, τα βίντεο και το πρωτότυπο περιεχόμενο. Ξέρουμε επίσης ότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του τη χρονολογική σειρά.
Ο αλγόριθμος υπάρχει γιατί το Facebook θέλει τους χρήστες του πιστούς! Να μπαίνουν και να ξαναμπαίνουν ώστε να προσφέρει αξία στο «μέσο» και κατά συνέπεια στους διαφημιζόμενους. Κάθε μέρα, ο μέσος χρήστης, μπαίνει στο Facebook 14 φορές όπου μένει για 50 λεπτά. Φανταστείτε τη δεκτικότητα του κοινού και τη δυνητική αξία που αυτό προσφέρει στους διαφημιζόμενους.
Προκειμένου να διατηρηθεί αυτή η αξία, ο αλγόριθμος ενθαρρύνει τη δέσμευση του χρήστη, δηλαδή να τον κάνει «Πιστό» – Loyalty . Έτσι, τόσο το Facebook όσο και οι διαφημιζόμενοι είναι χαρούμενοι. Το σημαντικό όμως είναι πως χαρούμε είναι και οι χρήστες λώγο της εξατομικευμένης εμπειρίας που γίνονται κοινωνοί! Αυτό είναι που λέμε Win-Win-Win!
Οι marketers λοιπόν, για να επιτύχουν να είναι στον τοίχο των χρηστών πρέπει να ποστάρουν video λίγο μεγαλύτερα σε διάρκεια από αυτό που ξέρουμε, περίπου στα 90” σε σχέση με τα υπόλοιπα βίντεο που ανεβαίνουν. Ο Χρόνος αυτός αλλάζει και διαμορφώνετε περίπου στα 5’ για τα live Videos.
Ειδικότερα, τα video βηθούν το Facebook να πλασάρει ενδιάμεση διαφήμιση (αφού έχει τη συναίνεση του χρήστη). Ένας άλλος λώγος που το Facebook προωθεί τα video είναι γιατί θεωρεί ευκολότερο για το χρήστη να ποστάρει ένα βίντεο ή μία φωτό με ένα στίκερ από το να γράψει ολόκληρο status.
Επίσης, ό,τι είναι real-time είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους χρήστες και κατά συνέπεια για το Facebook. To real-time περιεχόμενο δείχνει σημαντικό και άμεσο!
Οργανική κάλυψη
Τί γίνεται με αυτή; Πριν από λίγο καιρό πιστεύαμε ότι σταδιακά θα έχει μηδενική αξία. Η Αλήθεια είναι πως πέφτει διαρκώς αλλά αποκλείεται να έχει μηδενική αξία. Ωστόσο, όσοι ασχολούμαστε με το Facebook, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το περιεχόμενο που κοινοποιούμε πρέπει να είναι: είτε ενημερωτικό, είτε διασκεδαστικό, είτε εκπαιδευτικό.
Αφού το post πάρει ορισμένο Reach τις πρώτες ώρες (για να το αφήσουμε να πάρει την απήχηση που του αρμόζει) τότε αξίζει να του βάλουμε διαφήμιση. Ιδανικά θα μπορούσε να γίνει μετά από 24 ώρες και σίγουρα όχι στο κοινό που έχει κάνει Like στη σελίδα, γιατί ο «φοβερός» αλγόριθμος αναγνωρίζει αυτούς που το κάνουν – παρακάνουν και δεν τους ευνοεί, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται το καλύτερο ROI.
* Κολπάκι: οι χορηγούμενες αναρτήσεις δεν δείχνουν την ημερομηνία ανάρτησης τους, κι έτσι μας/σας δίνεται η δυνατότητα να εξαντλήσετε τα likes και το engagement που μπορούν να λάβουν.
Που οδεύει το Facebook
Η Μεγάλη τάση είναι προς την κατεύθυνση της ψηφιακής τηλεόρασης συνεχούς ροής δηλαδή digital-streaming television. Είναι πολλά τα λεφτά που διακινεί η διαφήμιση στην Τιβί ώστε το Facebook να το αφήσει έτσι αυτό – ανεκμετάλλευτο. Έτσι, η επόμενη λογική κίνηση θα είναι αυτή, και μάλιστα προς τα κοινά που λατρεύουν το binge-watching ελληνιστί «βλέπω σειρές το ένα επεισόδιο πίσω από το άλλο (back to back)».
Κρίνοντας από τα μερίδια που κατέχουν οι ψηφιακές πλατφόρμες streaming φαίνεται ότι πράγματι υπάρχει χώρος για τέτοια κίνηση:
Netflix: 35%
Youtube: 17%
Amazon: 4%
Μη ξεχνιόμαστε : Είπαμε και νωρίτερα ότι τα video όλο και θα αυξάνονται ενώ πλέον ο χρήστης μπορεί να βγει live και από το desktop του.
Instagram και Messenger
Η γενιά Ζ (κάτω των 21 ετών) είναι στο στόχαστρο τουFacebook και δεν θα τους αφήσει εύκολα να της ξεφύγουν. Τα εργαλεία της θα είναι το Instagram και ο Messenger, ενώ το ίνδαλμά «του» – το κινέζικο WeChat (που είναι σαν όλα τα κοινωνικά δίκτυα που ξέρουμε μαζί!!), θα είναι το όνειρο του «χαρτοπαίκτη» δηλαδή του διαφημιστή.
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία www.greekinternetmarketing.com