ΕΙΔΗΣΕΙΣ
spirtzis

Τις κινητοποιήσεις για τα αεροδρόμια στηρίζει ο Χρ.Σπίρτζης

Για την υπόθεση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τοποθετήθηκε, για πολλοστή φορά, ο υπουργός Υποδομών σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο”.

Ερωτηθείς για τις κινητοποιήσεις στις οποίες προχωρεί η ΟΣΥΠΑ λόγω της παραχώρησης των αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel σημείωσε:
«Πολλά από τα θέματα που έχει θέσει η ομοσπονδία των εργαζόμενων στην ΥΠΑ έχουν απόλυτο δίκιο. Πιστεύω ότι οι κινητοποιήσεις που κάνουν είναι σε μια κατεύθυνση που κι εμείς πιστεύουμε.”

Και πρόσθεσε ότι: «από εκεί και πέρα (σ.σ.: τοι συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ)γνωρίζουν, τα έχουμε πει χίλιες φορές, οι δεσμεύσεις που υπάρχουν σε σχέση με την συμφωνία που έγινε, είναι αυτά που έχουν επιβάλλει οι δανειστές για τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις. Είναι στην λογική που ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση Σαμαρά με το δεύτερο μνημόνιο και οφείλουμε να προχωρήσουμε, να ολοκληρώσουμε αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις, με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαγωνιστικές διαδικασίες που υπήρχαν”.

Ανέφερε ακόμη ότι εάν το ΣτΕ εγκρίνει τις προσφυγές που έχουν υποβάλει εργαζόμενοι κατά της ιδιωτικοποίησης, τότε θα ακυρωθεί η διαδικασία, όπως συνέβη με την ΕΥΔΑΠ, ενώ, σημείωσε ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων δεν είναι ιδιωτικοποίηση αλλά:

«Μεταφορά για 40 χρόνια της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων. Άρα μιλάμε για 40 συν 2 χρόνια παραχώρησης σε μια κοινοπραξία, που στην συντριπτική της πλειοψηφία ανήκει στο γερμανικό δημόσιο. Αυτό βαπτίστηκε ιδιωτικοποίηση, άσχετα με το τι λένε, επί της ουσία είναι παραχώρηση σε μια εταιρεία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο και έχει μπει από τους δανειστές ρητά στη συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι”.

Αεροδρόμιο στο Καστέλι

Τεκμηριώνοντας τη διαφωνία του για τη συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων που και ο ίδιος συνυπέγραψε, αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο Καστελίου του οποίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 23η Φεβρουαρίου:

«[…] Μπήκαν τα 14 πιο κερδοφόρα αεροδρόμια, που έχει η χώρα από το σύνολο των αεροδρομίων και αυτό από μόνο του λέει πάρα πολλά για όσους έχουν κάνει κριτική σε μας για την διαφωνία που έχουμε με αυτό τον τρόπο ιδιωτικοποίησης και με αυτό τον τρόπο συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Η δική μας η λογική φαίνεται καθαρά στο αεροδρόμιου του Καστελίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Εκεί μπορεί να δει κανείς ένα αεροδρόμιο που δεν υπάρχει, που θα κατασκευαστεί με τους όρους που βάλαμε μέσα στο διαγωνισμό, όπου το ελληνικό δημόσιο θα έχει ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό.

Ότι η λειτουργία του αεροδρομίου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τοπική κοινωνία και υπάρχουν ανταποδοτικά οφέλη, τα οποία διπλασιάσαμε σε σχέση με αυτό που είχε προβλεφτεί. Ότι ο δήμαρχος, στο χώρο που ανήκει το αεροδρόμιο, θα μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο. Ότι υπάρχει εκθεσιακό κέντρο μέσα στο αεροδρόμιο με τα τοπικά προϊόντα . Ότι υπάρχουν μελετητικά έργα, που συνδέουν το αεροδρόμιο και θα τα επιβαρυνθεί η κατασκευή του αεροδρομίου. Αυτά είναι σε μία άλλη λογική συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα από αυτή του διαγωνισμού των 14 περιφερειακών αεροδρομίων”.

Πηγή: capital