Σχολική χρονιά δυναμικών κινητοποιήσεων από εκπαιδευτικούς και μαθητές προαναγγέλλουν οι Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) της Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας ότι «η εικόνα κανονικότητας στη λειτουργία των σχολείων, που προσπαθεί να παρουσιάσει το υπουργείο Παιδείας, δεν ισχύει, καθώς χιλιάδες κενά υπάρχουν σε όλη τη χώρα, ακόμη και για τις ειδικότητες όπου υπήρχε επάρκεια κονδυλίων λόγω του ΕΣΠΑ».
Οι Α’, Β’, Γ’, Δ’ και Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδική Αγωγής, καθώς και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνουν σήμερα, Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου, συγκέντρωση στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, προκειμένου να θέσουν τα αιτήματα για «μόνιμους μαζικούς διορισμούς, άμεση κάλυψη όλων των κενών, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς». Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην κινητοποίηση, οι ΕΛΜΕ-Θ κήρυξαν δίωρες στάσεις εργασίας στα γυμνάσια και τα λύκεια (από 12:00 έως τις 16:00).
«Υπάρχουν ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία ειδικής αγωγής, στα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης» ανέφερε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ-Θ, Χρήστος Ζαγανίδης. «Είναι ενδεικτικό ότι στη Δυτική Θεσσαλονίκη, στην ειδική αγωγή, έχουν προσληφθεί φέτος 60 εκπαιδευτικοί, όταν πέρυσι ήταν 120» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «για όλα τα σχολεία μας στη Δυτική Θεσσαλονίκη προσλήφθηκαν μόνο 11 αναπληρωτές γενικής παιδείας, όταν τα κενά πέρυσι ήταν 140 καθηγητές, που προσλήφθηκαν για να διδάξουν στα γυμνάσια-λύκεια και ΕΠΑΛ».
Ο κ. Ζαγανίδης, επανέλαβε το αίτημα να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), τονίζοντας πως είναι θετικές οι σχετικές εισηγήσεις προς το υπουργείο Παιδείας, τόσο των διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, όσο και του περιφερειακού διευθυντή Κεντρικής Μακεδονίας. «Αυτήν τη στιγμή δεν έχει δώσει έγκριση το υπουργείο για να λειτουργήσουν τομείς και ειδικότητες στη β’ και γ’ τάξη σε 79 τμήματα ΕΠΑΛ. Τριάντα από αυτά αντιστοιχούν στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή 350 παιδιά στην Κεντρική Μακεδονία κα 162 στη Θεσσαλονίκη είναι σε ένα καθεστώς αβεβαιότητας ότι με ένα «ναι» ή ένα «όχι» το υπουργείο θα αναγκάσει ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να μην πάνε στα σχολεία» επισήμανε ο κ. Ζαγανίδης, συμπλήρώνοντας ότι αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και στα γενικά λύκεια, όπου «έχουμε 41 τμήματα-ομάδες προσανατολισμού που δεν έχουν εγκριθεί να λειτουργήσουν, καθώς είναι σκληρά ασφυκτικά τα όρια μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων».
Ολιγωρία στην ένταξη των παιδιών προσφύγων στις τάξεις υποδοχής στην πρωινή ζώνη των σχολείων καταλόγισε στους συναρμόδιους φορείς ο πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Λαθήρας, υπογραμμίζοντας ότι στα γυμνάσια και λύκεια δεν έχει λειτουργήσει ακόμη κάποιο τμήμα, καθώς είναι δύσκολος ακόμη και ο εντοπισμός των μαθητών, τους οποίους «μόνο οι ΜΚΟ γνωρίζουν πού βρίσκονται». «Υπάρχει έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, τους δήμους, τις ΜΚΟ, τους υπεύθυνους για την εκπαίδευση προσφύγων στην περιφερειακή διεύθυνση. Η κατάσταση είναι απελπιστική, τη στιγμή που ο κόσμος που ασχολείται για την εκπαίδευση των προσφύγων είναι πιο πολύς από τα παιδιά που εκπαιδεύονται» ανέφερε ο κ. Λαθήρας.