ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πότε θα ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ – Τι γίνεται με τις επενδύσεις

Την ελπίδα-αισιοδοξία ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ θα ολοκληρωθεί σε διάστημα πέντε μηνών από τώρα εξέφρασε η διοίκηση του ΟΛΘ, συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μακρής, κατά τη χθεσινή ενημέρωση οικονομικών αναλυτών για το 2016 και τις εξελίξεις του 2017, εκφράζοντας επίσης την ελπίδα ότι θα τύχει της ευρύτερης αποδοχής όλων των πολιτικών δυνάμεων της χώρας και τονίζοντας ότι ο ιδιώτης μάνατζερ (σ.σ.: η κοινοπραξία «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Terminal Link SAS» και «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, και «Terminal Link SAS») που θα αναλάβει θα συμβάλει στο να «αλλάξει και να ανεβεί κατηγορία» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο μήκος κύματος, σύμφωνα με την εφημερίδα Ναυτεμπορική, η παρευρισκόμενη εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε ότι η παράταση που δόθηκε για την ολοκλήρωση των φακέλων που πρόκειται να σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τον προσυμβατικό έλεγχο, οφείλεται αποκλειστικά στον μεγάλο όγκο των δικαιολογητικών που πρέπει να συγκεντρωθούν.

Ανοδική, σύμφωνα με τον κ. Μακρή, είναι επίσης και η πορεία του ΟΛΘ στη φετινή χρήση, όσον αφορά τη διακίνηση φορτίων. Κατά τον ίδιο μάλιστα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα στοιχεία διακίνησης των τεσσάρων πρώτων μηνών του 2017, είναι προφανές ότι η ΟΛΘ Α.Ε. πετυχαίνει ολική επαναφορά.

Η διακίνηση των Containers είναι αυξημένη κατά 7,5% και του Συμβατικού Φορτίου 30,2%, με τάσεις περαιτέρω αύξησης στο κλείσιμο του α’ εξαμήνου σε σύγκριση με το 2016. Τα ανωτέρω στατιστικά οδηγούν σε προβλέψεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων 360.000 teus και συμβατικού φορτίου τουλάχιστον 4.000.000 τόνων για το 2017. Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, κατά τη διοίκηση του ΟΛΘ, εκτιμάται ότι το 2017 θα είναι η χρονιά με την υψηλότερη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη 10ετία και στο συμβατικό φορτίο από τις υψηλότερες της 5ετίας.

Τόσο ο κ. Μακρής όσο και ο πρόεδρος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μέλλιος, όπως γράφει η εφημερίδα Ναυτεμπορική, τόνισαν ότι, παρά το πολύ δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2016, ο ΟΛΘ πέτυχε στο σύνολο της χρήσης υψηλή κερδοφορία, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIΤDA) διαμορφώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ των πωλήσεων (23,877 εκατ. και 49,68% σε ποσοστό), τα προ φόρων κέρδη, αν και μικρότερα κατά 3,5 εκατ. σε σύγκριση με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς, ανήλθαν στο υψηλό των 21,1 εκατ., με τη διοίκηση της εταιρείας να σκοπεύει να προτείνει στη συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,49 ευρώ/μετοχή. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 14,084 εκατ. ευρώ, έναντι 17,915 εκατ. του 2015 και η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό και το 2016 σημειώθηκε σημαντική αύξηση κατά 29,69% των επενδυμένων διαθεσίμων, από 55.199.321 ευρώ σε 71.586.788 ευρώ, με τα ταμειακά διαθέσιμα της να ανέρχονται σε 75.566.103 ευρώ,

Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανέρχονται σε 30.602.483 ευρώ για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν στο 63,67% του κύκλου εργασιών, σε 15.629.672 ευρώ για τον Συμβατικό Λιμένα, που αντιστοιχούν στο 32,52% του κύκλου εργασιών, 264.461 ευρώ για την Επιβατική Κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,55% του κύκλου εργασιών και 1.564.914 ευρώ για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο 3,26% του κύκλου εργασιών.

Αυτό που χρειάζεται ο ΟΛΘ, τόνισε επίσης η διοίκηση του ΟΛΘ, είναι η υλοποίηση επενδύσεων που θα έπρεπε να έχουν γίνει από το 2007 και σημείωσε ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας, που έχει μηδενικό δανεισμό, ανέρχονται σε 75,6 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε, μάλιστα, κινούμενος στο ίδιο κλίμα και με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ότι ο νέος βασικός μέτοχος πιθανόν δεν θα περιοριστεί στις επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ, που προβλέπει η τροποποιημένη σύμβαση στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης.

Στην κατεύθυνση πάντοτε της ανάπτυξης του ΟΛΘ, για το 2017 έχουν προϋπολογιστεί επενδύσεις 6,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ένα τρίτο έχει ήδη συμβασιοποιηθεί. Παράλληλα, γνωστοποιήθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα θα προσληφθούν 43 άτομα με οκτάμηνες συμβάσεις.