«Βούλιαξαν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο με βασική αιτία την έλλειψη του μέτρου της απόσυρσης καταγράφοντας πτώση 32,8%.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τον Φεβρουάριο πουλήθηκαν μόλις 3.284 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 4.794 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι με αποτέλεσμα εισαγωγείς και έμποροι να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Μάλιστα από το σύνολο των 3.284 οχημάτων που διατέθηκαν τον Φεβρουάριο σχεδόν το 50% αφορούσε σε εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις του 2016 αρχίζουν να φθίνουν εξαιτίας της αλλαγής της νομοθεσίας που αύξησε τα όρια ηλικίας στα οχήματα ενοικίασης από τα πέντε στα δώδεκα χρόνια.
Στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου επισημαίνουν στον Enikonomia πως αν δεν παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης έστω για 2 μήνες κινδυνεύουν να αχρηστευθούν 10.000 χαρτιά απόσυρσης, οι εισαγωγικές και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων θα σημειώσουν μεγάλες ζημιές μόνο από το κόστος αγοράς των χαρτιών ενώ παράλληλα θα πρέπει να επωμιστούν και το κόστος της απόσυρσης που ανέρχεται από 300 έως και 2.800 ευρώ στα οχήματα που πρόκειται να εκτελωνιστούν.
‘Ηδη στο τελωνείο βρίσκονται περίπου 6.000 καινούρια αυτοκίνητα τα οποία αν δεν ισχύσει το μέτρο της απόσυρσης θα πρέπει είτε οι εισαγωγικές είτε οι καταναλωτές να επιβαρυνθούν το όποιο όφελος απορέει από την απόσυρση που σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών του κλάδου ανέρχεται σε τουλάχιστον 4 εκατ. ευρώ!
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο επιχειρεί έστω και την τελευταία στιγμή να αλλάξει γνώμη στην τρόικα ώστε η απόσυρση ΙΧ να ισχύσει για 2 μήνες αλλά ακόμη δεν τα έχει καταφέρει…
Πρώτη η Toyota τον Φεβρουάριο
Η Toyota βρέθηκε και τον Φεβρουάριο στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων καθώς διέθεσε 415 νέα ΙΧ έναντι 649 οχημάτων σημειώνοντας ωστόσο πτώση 36,06%.
Η μεγάλη έκπληξη έρχεται από την BMW η οποία βρέθηκε στην δεύτερη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 354 οχήματα σημειώνοντας αύξηση 91,35%. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας οφείλεται στο γεγονός πως είχε μεγάλο αριθμό εκτελωνισμένων αυτοκινήτων (έως 31/12/2015) τα οποία μπορούσε να διαθέσει με όφελος απόσυρσης.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW με 301 μονάδες σημειώνοντας πτώση 29,67% ενώ στην τλέταρτη θέση βρέθηκε η Opel με 270 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 31,47%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Peugeot με 258 αυτοκίνητα σημειώνοντας και εκείνη πτώση 16,5%.
Σε επίπεδο έτους η αγορά σημειώνει πτώση 16,36% καθώς στο πρώτο δίμηνο του 2016 διατέθηκαν 8.984 νέα ΙΧ έναντι 10.742 οχήματα το αντίστοιχο διάστημα του 2015…