Δεν είναι ασυνήθιστο για τους επιβάτες μιας πτήσης να μην βρουν τις αποσκευές την ώρα της προσγείωσης στον προορισμό τους εξαιτίας κάποιου λάθους.
Ελάχιστοι όμως έχει τύχει όταν φτάσουν στο αεροδρόμιο να αρνηθεί η αεροπορική εταιρία τους να μεταφέρει τις αποσκευές τους. Αυτό συνέβη σε όσους ταξίδευαν από την Κουάλα Λουμπούρ προς την Ευρώπη με την Malaysia Airlines στις 5 και 6 Ιανουαρίου, καθώς η εταιρία επικαλέστηκε ασυνήθιστα δυνατούς μετωπικούς ανέμους που περιόριζαν την δυνατότητά της να μεταφέρει αποσκευές με ασφάλεια.
Στους επιβάτες που ήθελαν οπωσδήποτε να κάνουν τσεκ ιν τις αποσκευές τους δόθηκε η δυνατότητα να μεταφερθούν οι βαλίτσες τους με κάποια μεταγενέστερη πτήση. Το πρωί της Τετάρτης η εταιρία επανέφερε τα συνηθισμένα στάνταρ για την μεταφορά αποσκευών.
«Οι μετωπικοί άνεμοι τις τελευταίας μέρες ξεπερνούσαν τους 200 κόμβους , πράγμα που δημιουργεί ανάγκη για χρήση επιπλέον καυσίμων κατά 15% σε μια πτήση ενός Β777-200» αναφέρει δήλωση της αεροπορικής εταιρίας.
Οι δυνατοί μετωπικοί άνεμοι είναι μάλλον συνηθισμένο φαινόμενο στις αεροπορικές μεταφορές. Αυτό που κάνει την περίπτωση ιδιαίτερη είναι ο τρόπος που η μαλαισιανή εταιρία επέλεξε να αντιμετωπίσει το θέμα.
Όπως δήλωσε στο CNN ο ειδικός στις αεροπορικές μεταφορές Τομ Μπάλανταιν «συνήθως όταν υπάρχει ζήτημα με ανέμους οι εταιρίες επιλέγουν να μειώσουν τον συνολικό αριθμό επιβατών. Αυτό προφανώς μειώνει τη δυνατότητα κερδών για την εταιρία, αλλά οι δυνατοί μετωπικοί άνεμοι δεν είναι μια μόνιμη κατάσταση. Συμβαίνει ελάχιστες φορές το χρόνο και καμία άλλη εταιρία που πετάει από την Ασία στην Ευρώπη δεν ακολουθεί την ίδια πρακτική» .
Στο Twitter οι αντιδράσεις των επιβατών ποίκιλαν από ενόχληση μέχρι θυμό, με πολλούς να αναρωτιούνται γιατί άλλες αεροπορικές εταιρίες δεν ακολούθησαν την ίδια τακτική.
Από την πλευρά της, η Μalaysia Airlines απάντησε πως κάθε εταιρία έχει την δική της πολιτική και πως πάνω όλα δίνει σημασία στην ασφάλεια των επιβατών.