ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ο Καλιγούλας δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο 1944. Ο ίδιος Καμύ το εντάσσει στον Κύκλο του Παραλόγου, στον οποίο ανήκουν Ο Ξένος (1942) και το δοκίμιο Ο μύθος του Σισύφου (1942).
Η Αλίκη Δανέζη Knutsen, μετά τις θεατρικές επιτυχίες Festen και Οι ζωές των άλλων, σκηνοθετεί έναν πολυμελή θίασο 13 ηθοποιών σε ένα από τα πιο σημαντικά θεατρικά έργα του 20ου αιώνα, αποτυπώνοντας επί σκηνής την δραματική πορεία του Καλιγούλα προς το θάνατο ως μια πράξη «αυτοθυσίας» κι όχι παραφροσύνης.
ΤΟ ΕΡΓΟ….
O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλλας. Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο Καλιγούλας είναι η ιστορία μιας «ανώτερης» αυτοκτονίας.
Ο ΚΑΜΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ
Σύμφωνα με τον Καμύ (1957): «Ο Καλιγούλας, είναι ένας σχετικά ευγενικός πρίγκιπας ως τη στιγμή που με το θάνατο της Δρουσίλα, αδελφής κι ερωμένης του, συνειδητοποιεί ότι «Οι άνθρωποι πεθαίνουν και δεν είναι ευτυχισμένοι». Ως εκ τούτου, παθιασμένος με την αναζήτηση του Απόλυτου και δηλητηριασμένος από το αίσθημα της περιφρόνησης και τη τρόμου, προσπαθεί να ασκήσει, μέσα από δολοφονίες και τη συστηματική διαστρέβλωση όλων των αξιών, μια ελευθερία που όπως ανακαλύπτει στο τέλος είναι μάταιη.
Η δική του αλήθεια είναι η επανάσταση απέναντι στη μοίρα, το λάθος του ότι αρνείται τους ανθρώπους. Δεν μπορεί να καταστρέψει τίποτα, αν δεν καταστραφεί ο ίδιος πρώτα. Γι’ αυτό το λόγο ο Καλιγούλας ερημώνει τον κόσμο γύρω του και πιστός στη λογική του, προβαίνει στις απαιτούμενες ρυθμίσεις για να οπλίσει εκείνους που τελικά θα τον σκοτώσουν. Μια ιστορία των πιο ανθρώπινων και τραγικών λαθών. Άπιστος απέναντι στον άνθρωπο, πιστός στον εαυτό του, ο Καλιγούλας συναινεί επί τους ουσίας στο να πεθάνει αφού αντιληφθεί ότι κανείς δεν μπορεί να σώσει μόνος του τον εαυτό, εξασφαλίζοντας την ελευθερία όπως αυτός την ορίζει».
Διάρκεια παράστασης: 120’
Μετάφραση Φρανσουάζ Αρβανίτη
Σκηνοθεσία Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά Πάρις Μέξης
Κοστούμια Μαρίνα Χατζηλουκά
Φωτισμοί Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική Blaine Reininger
Κίνηση Νίκος Δραγώνας
Ειδικός συνεργάτης Μανώλης Δούνιας
Βοηθός Σκηνοθέτη Βένια Σταματιάδη
Βοηθός Σκηνογράφου Μαντώ Ψυχουντάκη
Βοηθός Eνδυματολόγου-Eιδικές κατασκευές Μυρτώ Κοσμοπούλου
Κατασκευή κοστουμιών Σάλι Αλάραμπι
Βοηθός κατασκευής κοστουμιών Υρώ Γώγου
Οργάνωση παραγωγής Μανόλης Σάρδης-Pro4
Συντονισμός παραγωγής Aνζελίκα Καψαμπέλη
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Γιάννης Στάνκογλου, Στέλα Φυρογένη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης Afolayan, Δημήτρης Κίτσος/Κώστας Νικούλι, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Χάρης Εμμανουήλ, Γιώργος Νάκος, Δημήτρης Λιόλιος, Στράτος Σωπύλης, Κώστας Λάσκος, Αναστασία Γεωργοπούλου
Πρωτότυπη μουσική live επί σκηνής ο Blaine Reininger των Tuxedomoon
Hair styling παράστασης Χρόνης Τζήμος
Promo φωτογραφίες Bill Georgoussis
Φωτογραφίες δοκιμών και παράστασης, trailer Πάτροκλος Σκαφίδας
Hair styling promo φωτογράφησης Σταμάτης Καραΐσκος
Make up promo φωτογράφησης Σίσσυ Πετροπούλου
Σχεδιασμός αφίσας Φίλιππος Βασιλειάδης
Mε την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Μια παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με την Stefi Theaterworks-Γιάννης Μ. Κώστας
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
18€, 15€, 12€*, 8€ (μειωμένης ορατότητας)
* Τιμή και για μειωμένο εισιτήριο