ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κεφάλαια ύψους 3 δισ. ευρώ για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και 4 εμπορευματικά κέντρα

Κεφάλαια ύψους 3 δισ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί για έργα σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 800 εκατ. προέρχονται από τον ταμείο CEF, με στρατηγικό στόχο να καταστεί η χώρα διεθνές κέντρο logistics.

Mιλώντας στο συνέδριο με τίτλο “Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, η υπεύθυνη επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα, Άννα Δάντη, υπογράμμισε πως η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο, καθώς πρόκειται για το πιο διαδεδομένο μέσο μαζικής μεταφοράς στην Ε.Ε. Σ’ αυτό, όπως είπε, θα συμβάλει η οικονομική ενίσχυση από το «πακέτο Γιούνκερ», αφού μεγάλο ποσοστό απ’ αυτές τις επενδύσεις θα πάει στις μεταφορές. Ο στόχος για τον σιδηρόδρομο “δένει σφιχτά” με τα λιμάνια, αλλά και με τις υποδομές εφοδιαστικής αλυσίδας, που πρόκειται να δημιουργηθούν, καθώς πλέον οριστικοποιείται το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και της ΓΑΙΑΟΣΕ για το μέλλον τεσσάρων Εμπορευματικών Κέντρων. Μόλις στις αρχές του τρέχοντος μηνός ανακοινώθηκε ότι μέσα στο επόμενο 12μηνο η ΓΑΙΑΟΣΕ σχεδιάζει να προχωρήσει στην παραχώρηση μέσω διαγωνισμών τριών ακόμη εμπορευματικών κέντρων σε Λάρισα (Γυρτώνη), Θεσσαλονίκη (Στρ. Γκόνου) και Αλεξανδρούπολη. Οι διαδικασίες αυτές προχωρούν μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Θριάσιο, με τις εργασίες για την κατασκευή του να αναμένεται να ξεκινήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2018.

Πλέον σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, με την κατάθεση των προσφορών να έχουν ορισθεί για τις 31 Οκτωβρίου, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2018 έπεται αυτός για το εμπορευματικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης. Σχέδια όμως προχωρούν και για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα, με πιθανή ημερομηνία προκήρυξης του διαγωνισμού το τρίτο τετράμηνο του 2018. Οι διαγωνισμοί αυτοί, σημειωτέον, δεν συνδέονται με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Θανάσης Βούρδας, υποστήριξε πως βασικός στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο. Σε αυτήν την κατεύθυνση, επιμέρους στόχοι, όπως η προώθηση της πολυτροπικής μεταφοράς, η σύσταση και λειτουργία κατάλληλα χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων, η έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της αλυσίδας και της κατάρτισης σε αυτές, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη των υπολοίπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή) και στη μείωση της ανεργίας.