Η ΟΛΘ ΑΕ, θέλοντας να συμβάλλει στην διαμόρφωση των αναγκαίων πολιτικών, σε συνεργασία με τον “ΕΞΑΝΤΑ”, το Ινστιτούτο Λιμενικής Κατάρτισης της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, διοργάνωσε σήμερα το πρωί ημερίδα με θέμα
«Ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη – προκλήσεις και ευκαιρίες»,προκειμένου να οριοθετηθούν οι στόχοι, να τεθούν προτεραιότητες και να προσδιοριστούν οι τρόποι με τους οποίους θα μπορέσει ο κλάδος της κρουαζιέρας να αναπτυχθεί περαιτέρω και να αποτελέσει πηγή ευημερίας για την πόλη.
Όπως τονίστηκε εξ αρχής η τοπική κοινωνία περιμένει τα κρουαζιερόπλοια σαν το νερό στην έρημο, ενώ σύμφωνα με μελέτες κάθε επιβάτης κρουαζιερόπλοιου αφήνει στην πόλη κατά μέσο όρο 80 ευρώ στην πόλη.
Εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και ως πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, η Βούλα Πατουλίδου τόνισε τη σημασία της κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία, ενώ εξέφρασε και τον προβληματισμό της για το γεγονός πως αν και η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά ως προορισμός για κρουαζιερόπλοια, δεν υπάρχει αντιστοιχία και στις εισπράξεις.
Παράλληλα δήλωσε πως θα πρέπει να βρεθεί ο τρόπος να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα την αστάθεια και την έλλειψη ασφάλειας στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και κυρίως στην Τουρκία.
Για αυτόν τον σκοπό όπως είπε η κα. Πατουλίδου θα πρέπει να υπάρξει σύμπραξη των φορέων της πόλης, να αναδειχθούν οι ιστορίες και οι μύθοι της «πολυύμνητης» Θεσσαλονίκης, ώστε η πόλη να μπορέσει να αποτελέσει λιμάνι έναρξης για κρουαζιέρες και όχι απλά ένα σταθμό.
Σχεδόν με απόλυτη συμφωνία εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα γενικά, αλλά και στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα οι εισηγητές-διακεκριμένα στελέχη στον κλάδο της Κρουαζιέρας.
Ο κ. Αθανάσιος Πάλλης, Γενικός Γραμματέας της Med Cruise(Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας), η κα. Ελισάβετ Κοσμάτου της Cosmatos Group, αλλά και ο κ. Γιώργος Κουμπενάς, Vice President Operations της CELESTYAL CRUISES, αναφέρθηκαν στις ελλείψεις που εμποδίζουν την ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη του τομέα.
Συγκεκριμένα τόνισαν το γεγονός πως δεν υπάρχει στην Ελλάδα κανένα λιμάνι homeport, και εστίασαν στην έλλειψη μακροχρόνιου σχεδιασμού, στην έλλειψη εμπορικότητας, στην έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού και συντονισμού, στις υποδομές των λιμανιών και στην ανάγκη εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων, αλλά και στη γραφειοκρατεία και την ασταθή τιμολογιακή πολιτική των λιμένων. που αν και φθηνά δεν παρέχουν τις αναγκαίες υπηρεσίες.
Πιο συγκεκριμένα ως προς τη Θεσσαλονίκη, μεγάλη σημασία δόθηκε στην ανάγκη να υπάρξει ο απαραίτητος προγραμματισμός ώστε όταν φτάνει στην πόλη ένα κρουαζιερόπλοιο, ο επιβάτης να μπορεί να δει την πόλη και να πραγματοποιήσει εκδρομές στους κοντινούς υψηλού ενδιαφέροντος προορισμούς.
Συγκεντρωτικά κύριο πρόβλημα για την πόλη αποτελεί η έλλειψη χώρου στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων, η τάση επιβολής προστίμων από τις λιμενικές αρχές, η μη κοινή πρακτική με τα υπόλοιπα ελληνικά λιμάνια, ενώ το μικρό βύθισμα του λιμανιού δεν επιτρέπει την προσέλκυση ακόμη μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων.