ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Eίναι η Robin Wright η πιο όμορφη πενηντάχρονη στον πλανήτη;

Υπάρχει μια σκηνή στην τρίτη σεζόν του «House of Cards» όπου ο, πρόεδρος πλέον, Φρανκ Αντεργουντ λέει εξοργισμένος στη σύζυγό του Κλερ, που τελεί χρέη πρέσβειρας των ΗΠΑ στον ΟΗΕ: «Δεν έπρεπε ποτέ να σε έχω κάνει πρέσβειρα». Κι εκείνη απαντά αποστομωτικά: «Δεν έπρεπε ποτέ να σε έχω κάνει πρόεδρο».

Είναι ένας διάλογος που λέει πολλά, όχι μόνο για τη δυναμικότητα και τα αντανακλαστικά της Κλερ Αντεργουντ, αυτού του συναρπαστικού γυναικείου χαρακτήρα, ίσως του πιο επιδραστικού που έχουμε δει στην τηλεόραση. Λέει πολλά για την ίδια τη σχέση τους αλλά και τον πρωτεύοντα ρόλο που εκείνη παίζει στην καριέρα του συζύγου της και βεβαίως στη σειρά. Η Κλερ είναι ισότιμη σε σημασία, ικανότητες, αποφασιστικότητα με τον πρόεδρο, είναι ισότιμη ως ρόλος με αυτόν του πρωταγωνιστή Φρανκ και έτσι ακριβώς ισότιμη αποδεικνύεται και η Ρόμπιν Ράιτ ως ερμηνεύτρια του ρόλου αυτού απέναντι στον μεγάλο Κέβιν Σπέισι – που χωρίς αμφιβολία δίνει ρεσιτάλ.

Χρειάστηκε να περάσουν τρεις δεκαετίες για να βρει η Ρόμπιν Ράιτ το ρόλο που θα της ταίριαζε γάντι και θα τη μετέτρεπε σε σούπερ σταρ και την υψηλότερα αμειβόμενη γυναίκα ηθοποιό στην τηλεόραση. Ομως ο ρόλος της Κλερ Αντεργουντ δεν της προσέφερε μόνο αυτό. Την έκανε να βρει και τον εαυτό της. Οχι γιατί ως χαρακτήρας έχει οποιαδήποτε ομοιότητα με την ψυχρή, σκληρή, φιλόδοξη και υπολογίστρια Κλερ, αλλά γιατί μέσω αυτής κατάφερε, στην πραγματική ζωή, να είναι ο εαυτός της. Οχι η Κέλι από τη σαπουνόπερα «Σάντα Μπάρμπαρα», όχι η σύζυγος του Σον Πεν, όχι μόνο η μητέρα των δύο παιδιών τους, όχι η δευτεραγωνίστρια σε, ασήμαντες για την προσωπική της εξέλιξη, ταινίες. Αν εξαιρέσει κανείς το ρόλο της στο «Φόρεστ Γκαμπ», που με έναν τρόπο την έβαλε στα μεγάλα σαλόνια του Χόλιγουντ, οι περισσότερες από τις υπόλοιπες κινηματογραφικές της προσπάθειες είτε ήταν σε μικρούς ρόλους είτε στο πλάι του τέως συζύγου της, τον οποίο γνώρισε πολύ μικρή.

Αντίθετα από τον χαρακτήρα της στο «House of Cards», η Ρόμπιν ως σύζυγος και μητέρα των παιδιών του Πεν, από τα 23 της που έμεινε πρώτη φορά έγκυος και μέχρι τα 44 της όταν και χώρισαν, ζούσε περίπου στη σκιά του. Αλλαξε το όνομά της σε Ρόμπιν Ράιτ-Πεν, αποσύρθηκε από τους προβολείς, η οικογένεια μετακόμισε στη βόρεια Καλιφόρνια για να μεγαλώσουν με ηρεμία τα παιδιά τους – πολλοί παρομοίαζαν το γάμο με αυτόν του Στιβ Μακουίν και της Αλι Μακγκρό, που «πάγωσε» την καριέρα της τελευταίας.

Εκείνη, φυσικά, δεν επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο. «Δεν συνηθίζω να μιλάω για το παρελθόν. Κοιτάω μπροστά και ποτέ δεν υπήρξα πιο ευτυχισμένη από ό,τι τώρα. Τρέφω πολύ σεβασμό για τον Σον για να πουλήσω τις χαρές και τις δυσκολίες μας προς δημόσια κατανάλωση. Ημασταν μαζί όχι μόνο για να φέρουμε στον κόσμο τα παιδιά μας, αλλά και για να μάθουμε να αγαπάμε, ώστε να το κάνουμε καλύτερα την επόμενη φορά. Αυτό που ψάχνω τώρα στους ανθρώπους είναι η καλοσύνη. Σήμερα είμαι επιτέλους ένας πλήρης άνθρωπος. Ανακαλύπτω όλα εκείνα που έπρεπε να έχω μάθει όταν ήμουν 30, αν δεν ήμουν μητέρα και σύζυγος. Τώρα επιτέλους φτάνω στον εαυτό μου».

Και όλα αυτά γιατί, όταν ο Ντέιβιντ Φίντσερ, που την είχε σκηνοθετήσει στο «Κορίτσι με το τατουάζ», της πρότεινε το ρόλο της Κλερ, εκείνη δέχτηκε παρότι το εγχείρημα έμοιαζε δύσκολο. «Γιατί να επιστρέψω στην τηλεόραση;» τον ρώτησε. «Αυτός ο χαρακτήρας δεν είναι τηλεόραση, είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό», της απάντησε.

Και είχε δίκιο. Οχι μόνο η σειρά αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία, παρότι ήταν το πρώτο φιλόδοξο πρότζεκτ του πρωτοεμφανιζόμενου τότε Netflix, αλλά και η ίδια η Ράιτ συνδιαμόρφωσε, όπως παραδέχονται οι σεναριογράφοι, ένα ρόλο που θα μείνει κλασικός. «Είναι χωρίς αμφιβολία απόλυτα ισότιμη με τον Κέβιν Σπέισι», έχει πει ο Τομ Χανκς. «Ισως ξεπερνά το χαρακτήρα του, γιατί συνειδητοποιείς πόσο τη φοβάται – και δικαίως. Με πολλούς τρόπους η Κλερ Αντεργουντ είναι η θηλυκή εκδοχή του Γουόλτερ Γουάιτ του «Breaking Bad». Γεμάτη μυστικά και με τρομερή αυτοεπίγνωση, ένας τέλειος συνδυασμός ιστορίας, χαρακτήρα και ηθοποιού».

Σήμερα η Ράιτ, στα 50 της, μοιάζει πιο γοητευτική και συνειδητοποιημένη από ποτέ. Η σχέση της με τον κατά 14 χρόνια μικρότερό της Μπεν Φόστερ έχει τελειώσει, όμως η καριέρα της έχει προτεραιότητα. Πλέον έχει βάλει στόχο σύντομα να μην τη βλέπουμε καθόλου μπροστά από τις κάμερες, την έχει κερδίσει η σκηνοθεσία. Η ίδια σκηνοθέτησε πολλά από τα φετινά επεισόδια του «House of Cards». «Από τότε που δοκίμασα τη σκηνοθεσία, δεν μου είναι εύκολο να επιστρέφω στην ηθοποιία. Σκηνοθετώντας μαθαίνεις τόσο πολλά πράγματα, είναι μια νέα πρόκληση για μένα».

Οσο για την Κλερ; Δεν μπορεί να τη δει τόσο κακιά όσο τη βλέπουμε οι υπόλοιποι. «Είναι ωφελιμίστρια και αποτελεσματική». Ο Φίντσερ είχε στο μυαλό του την Κλερ περισσότερο ως μια μαρμάρινη προτομή. «Η δουλειά σου είναι να μένεις ακίνητη και η δουλειά των υπολοίπων είναι να μπαίνουν σε τροχιά γύρω σου», της είπε. Με το παγωμένο της βλέμμα, το κοντό ξανθό μαλλί, την αυστηρή ομορφιά, το ανδρόγυνο στυλ, αλλά και τον λιτό και λακωνικό τρόπο που παίζει το ρόλο της, η Ράιτ έφτιαξε μια Κλερ που ούτε ο Φίντσερ δεν φανταζόταν. Εκείνη πάντως, όσο κι αν αγαπά το ρόλο της, στέλνει ένα άλλο μήνυμα: «Είναι εξαιρετική, συνδυάζει τα ατού και των δύο φύλων. Πόσο δεν μου μοιάζει! Σκέφτομαι “παίζω τη διαβολική”, είναι καταπληκτικό, είναι αστείο. Ομως η αλήθεια είναι πως δεν χρειάζεται να είσαι σκύλα για να είσαι ισχυρή»…

Πηγή: Καθημερινή