taxiploo_aigina_odigos

Τι υποστηρίζει ο 77χρονος χειριστής στο γραπτό υπόμνημα της απολογία τους

Με γραπτό υπόμνημα απολογήθηκε ενώπιον της 5ης ανακρίτριας Πειραιά ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο οποίος αναφέρει ότι κινείτο με ασφαλή ταχύτητα ενώ παράλληλα τονίζει ότι όντως δεξιά είχε προτεραιότητα και δεν περίμενε ποτέ ότι η λάντζα θα περάσει στην πλώρη του. 

«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε ελιγμό» τονίζεται στο σχετικό υπόμνημα, στο οποίο παράλληλα υπογραμμίζει ότι μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής.

Ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου ισχυρίζεται ότι είχε τεταμένη την προσοχή του προς τα δεξιά, καθώς σύμφωνα με τον Διεθνή Κανονισμό για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα, προτεραιότητα έχει το σκάφος που κινείται από τα δεξιά.

Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου».

Όπως αναφέρει το υπόμνημα, ο χειριστής του ταχύπλοου αντελήφθη ξαφνικά την παρουσία της λάντζας «ΑΝΤΩΝΙΑ» όταν βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας και ενστικτωδώς τράβηξε τα χειριστήρια των μηχανών στη θέσει «κράτει» για να ανακόψει ταχύτητα.

«Αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να ανακόψει αποτελεσματικά την πορεία του σκάφους DUENDE, το οποία συνέχισε να κινείται σε θέση πλαναρίσματος και επέπεσε επί των ξύλινων υπερκατασκευών της δεξιάς πλευράς του άλλου σκάφους και αφού τις συνέτριψε πέρασε πάνω από αυτό και προσθαλασσώθηκε από την αντίθετη πλευρά του, ήτοι την αριστερή» αναφέρει το υπόμνημα.

Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς 

Παράλληλα, ο 77χρονος τονίζει ότι παρότι ήθελε να βοηθήσει τους ναυαγούς στη θάλασσα κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό.

«Μετά την σύγκρουση και την προσθαλάσσωση του DUENDE μερικά μέτρα αριστερά του ΑΝΤΩΝΙΑ το πρώτο βρέθηκε με στρεβλωμένες τις έλικες με αιφνίδια διακοπή των μηχανών με πολλά διαμπερή ανοίγματα στον πυθμένα του. Υπό το κράτος του θαλάσσιου ρεύματος επιφανείας που επικρατούσε στην περιοχή το DUENDE παρασύρθηκε μακριά από τη θέση των ναυαγών και συνέχισε παρασυρόμενο προς τα βραχώδη αβαθή των ακτών της νήσου Μονή, στα οποία θα συνετρίβετο εάν δεν επενέβαιναν διασώστες. Ο κίνδυνος βύθισης του DUENDE ήταν επίσης άμεσος ενώ οι επ’αυτού επιβαίνοντες ήσαν όλοι υπερήλικες. Οι προσπάθειες επαναλειτουργίας των μηχανών του DUENDE από εμένα δεν απέδωσαν προφανώς λόγω σοβαρής βλάβης των μηχανών αλλά και του ηλεκτρολογικού δικτύου του σκάφους το οποίο οδήγησε σε κατάσταση black out» αναφέρει το υπόμνημα ενώ παράλληλα σημειώνεται ότι «στο θαλάσσιο χώρο που κολυμπούσαν οι ναυαγοί έπλεε μεγάλος αριθμός σωσιβίων που είχαν διαφύγει από το βυθισμένο ΑΝΤΩΝΙΑ».

«Ως γνωστόν τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Άλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο DUENDE αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα» αναφέρεται σχετικά.