ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πρωτοβουλία: Ανανέωση, επικοινωνία και συμμετοχή των δημοτών

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Ομάδας της «Πρωτοβουλίας» συζητήθηκαν τα εξής θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:

1. ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ»

Ο Δήμαρχος στην εισήγησή του ανέφερε:

Η «Πρωτοβουλία» μετράει 12 χρόνια συνεχούς πορείας στην πόλη και στην αυτοδιοίκηση και δυο θητείες στη διοίκηση του Δήμου. Είναι φυσικό να χρειάζεται ανανέωση σε προγραμματικό λόγο και σε πρόσωπα αλλά και βελτίωση στις υπηρεσίες προς τον πολίτη, αν θέλουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία αυτή τη θητεία μας αλλά και να συνεχίσουμε το εγχείρημα της αλλαγής της πόλης μετά το 2019.

Α’. ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η σκέψη είναι να φτιαχτούν θεματικές ομάδες από στελέχη και μέλη της παράταξης με στόχο την ανανέωση του προγράμματος της «Πρωτοβουλίας». Παράλληλα να κληθούν να συμμετάσχουν με ιδέες και προτάσεις προσωπικότητες και φορείς της πόλης με γνώσεις και εμπειρία ή και ομάδες της Κοινωνίας των Πολιτών. Αυτό, αν το καταφέρουμε, θα βοηθήσει και προγραμματικά την «Πρωτοβουλία» αλλά και θα μας ξαναφέρει σε επαφή με έναν κόσμο που τον θέλουμε μαζί μας και τώρα και για τη συνέχεια.

Αυτά για τις ομάδες τα είπαμε και παλιότερα αλλά δεν καταφέραμε να τα προχωρήσουμε. Τώρα δεν έχουμε πολλά περιθώρια και πρέπει να τα βάλουμε μπροστά το γρηγορότερο. Το σχέδιο σε γενικές γραμμές υπάρχει. Επείγει να το προχωρήσουμε. Και αυτοί που θα αναλάβουν να το τρέξουν, πρέπει να μην το κάνουν από υποχρέωση αλλά να το πιστεύουν. Στην επόμενη δημοτική ομάδα θα το κάνουμε συγκεκριμένο.

Β’. ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Ένα δεύτερο στοίχημα είναι να βρούμε τους τρόπους ώστε να προσελκύσουμε στην παράταξη νέα πρόσωπα. Και δεν εννοώ μόνον ηλικιακά αλλά είναι προφανές ότι έχουμε ανάγκη και από νεότερες ηλικίες που είναι πιο εξοικειωμένες είτε με τις σύγχρονες τεχνολογίες είτε με τις νοοτροπίες και τις ανάγκες της σημερινής νεολαίας.

Πρέπει να μας γνωρίσουν καλύτερα, να πορευτούν μαζί μας και να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την επαφή και τη συνεργασία μας με τη νεολαία της πόλης. Και το 2019, να μπουν και στα ψηφοδέλτιά μας.

Γ’. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η ομάδα που έχει αναλάβει την αλλαγή του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών (Ο.Ε.Υ.) σε στοχευμένους τομείς έχει ολοκληρώσει τις προτάσεις της, αφού προηγουμένως τις έχει συζητήσει μαζί μου. Θα ακολουθήσει ένας διάλογος με τους αιρετούς που είναι υπεύθυνοι και με το διευθυντικό προσωπικό και, αμέσως μετά, το τελικό πόρισμα θα τεθεί σε εφαρμογή.

  1. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2016

Ο ετήσιος απολογισμός της Διοίκησης έχει καθυστερήσει. Πρέπει να γίνουν γρήγορα δύο πράγματα:

Α) Να ολοκληρωθούν τα κείμενα του απολογισμού το ταχύτερο.

Β) Να κάνουμε την ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. για τον απολογισμό πιο ελκυστική για τους πολίτες και τους φορείς της Θεσσαλονίκης, γιατί κάθε χρόνο η διαδικασία γίνεται πιο βαρετή και με ελάχιστο κόσμο. Ούτε οι δημοτικοί σύμβουλοι είναι παρόντες.

Ο απολογισμός δεν γίνεται μεταξύ μας, γίνεται για την ενημέρωση αλλά και τη συμμετοχή των πολιτών. Πρέπει να βρούμε μια διαδικασία στην οποία θα προσκληθούν να συμμετάσχουν και να μιλήσουν δημότες και φορείς της πόλης. Να πουν και για το έργο της διοίκησης αλλά και για την αντιπολίτευση.

  1. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε επόμενη δημοτική ομάδα να καταστρώσουμε ένα σχέδιο ολοκληρωμένης επικοινωνιακής διαχείρισης του έργου που παράγει η διοίκησή μας. Διότι, έργο -και μάλιστα σημαντικό- εξακολουθεί να παράγεται καθημερινά αλλά χρειάζεται και την επικοινώνησή του στον κόσμο της πόλης.

  1. ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Όλα τα παραπάνω απαιτούν επεξεργασία, χρονοδιαγράμματα, οργάνωση και ορισμό υπευθύνων. Αφού τα συζητήσουμε, αυτοί που θα αναλάβουν να τα τρέξουν, να φέρουν ολοκληρωμένες εισηγήσεις.

  1. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:

Τέλος, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης της λειτουργίας της Δημοτικής Ομάδας, με πύκνωση των συνεδριάσεών της ώστε να τίθενται και να συζητούνται περισσότερα θέματα και με περισσότερη συμμετοχή των μελών της.

ΙΙ. «Δημήτρια»: Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Έ. Χρυσίδου, έδωσε συμπληρωματικά στοιχεία για την οργάνωση των «Δημητρίων» (Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι απευθείας αναθέσεις, για τις οποίες είχε ασκηθεί κριτική, είναι μόλις το 8,8% του συνολικού προϋπολογισμού και περιλαμβάνουν δράσεις που δεν μπορούν να ενταχθούν στις γενικές προμήθειες του Δήμου). Εκτίμησε ότι η καταψήφιση του θέματος στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. δεν απέφερε όφελος στην αντιπολίτευση, ενώ αντίθετα πλήθος κόσμου και φορέων της Τέχνης εκδήλωσαν τη στήριξή τους στον μεγαλύτερο πολιτιστικό θεσμό της πόλης.

ΙΙΙ. Η Πρόεδρος του Δ.Σ., Κ. Γούλα, παρουσίασε τις εξελίξεις στην υπόθεση του Ο.Α.Σ.Θ. Ενημέρωσε τη Δ.Ο. για τις διαδικασίες συγκρότησης των νέων Δ.Σ.: Του (υπό εκκαθάριση εν λειτουργία) Ο.Α.Σ.Θ., όπου από την πλευρά του Δ.Θ. συμμετέχει η ΠτΔΣ, Κ. Γούλα, του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, που αντικαθιστά τον Σ.Α.Σ.Θ.), όπου από την πλευρά του Δ.Θ. συμμετέχει ο αντιδήμαρχος Θ. Παππάς και του Οργανισμού «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης» (ΑΣΥΘ), που θα αντικαταστήσει τον ΟΑΣΘ.

Ενημέρωσε, επίσης, για τις αιτήσεις αναστολής και ακύρωσης κατά των κυβερνητικών αποφάσεων, που κατατέθηκαν στο ΣτΕ από την προηγούμενη διοίκηση του φορέα και των οποίων η εκδίκαση αναμένεται.

Ο Δήμαρχος, ανέφερε ότι η θέση του Δήμου είναι σαφής: Η διοίκηση του Δ.Θ. είναι υπέρ της δημιουργίας ενός εποπτικού οργανισμού, όπως είναι ο ΟΣΕΘ και κατά του σχεδιαζόμενου κρατικού ΟΑΣΘ, για τον οποίο προκρίνει τη διαδικασία διαγωνισμού με τη συμμετοχή ιδιωτών.

Παράλληλα, εξέφρασε την ανησυχία του Δ.Θ. στην περίπτωση που καθυστερήσει η διαδικασία του ελεγκτικού μηχανισμού στον ΟΑΣΘ και την ελπίδα πως ο Οργανισμός θα λειτουργεί καλύτερα, απ’ ό,τι λειτουργούσε πριν.