euros

Πάνω από 150.000 ευρώ «κέρδισε» για τα μέλη του το ΚΕΠΚΑ!

Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ. για το 2015 παρουσιάστηκε στην Τακτική Απολογιστική Γενική Συνέλευση των μελών του ενώ παρουσιάστηκαν και στοιχεία σχετικά με τη δράση  του για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε 2.219 επιστολές, τις οποίες επεξεργάστηκε, αξιοποίησε και απάντησε, ενώ απέστειλε 1.282 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.

Το Κέντρο ασχολήθηκε με 136 θέματα, εκπροσώπησε καταναλωτές σε 126 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις επιτροπών και φορέων, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και διαχειρίστηκε μεταξύ άλλων 4.352 ερωτήματα – παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών. Με την παρέμβασή του, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 157.719,88 ευρώ.

«Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ.», σύμφωνα με την ανακοίνωση του Κέντρου, «σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση, ή αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των καταναλωτών.

»Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 157.719,88 ευρώ από χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου (59.585,38 ευρώ), από αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα (27.440,12 ευρώ), από αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες (19.531,12 ευρώ), αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ (16.070,00 ευρώ), ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων (14.987,82 ευρώ), επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών (11.761,22 ευρώ), ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση (3.125,22 ευρώ), αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες (2.483,00 ευρώ), επιστροφές προκαταβολών (1.106,00 ευρώ), αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες (1.000,00 ευρώ), επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική) (630,00 ευρώ)».

Επιπλέον, το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας περισσότεροι, από 394 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας, ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.

Επίσης:

  •    Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, την αλληλογραφία του ΚΕ.Π.ΚΑ., με την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία αφορούσε εταιρεία, που χορηγούσε σε καταναλωτές, πιστωτικές κάρτες, χωρίς να είναι πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα, καταχωρισμένο, στους σχετικούς καταλόγους.
  •    Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών και στο Σ.Δ.Ο.Ε. καταγγελίες μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε βάρος της ηλεκτρονικής επιχείρησης «e-shoptodayltd», για διαδικτυακές απάτες.
  •    Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στο Σ.Δ.Ο.Ε. καταγγελία, για εξαπάτηση νέων μητέρων, στις οποίες προωθούνται βιβλία ανατροφής βρεφών, από άτομα, τα οποία έρχονται, σε επαφή με τις μητέρες, στα μαιευτήρια και έπειτα επισκέπτονται και τις κατοικίες.
  •    Επιβλήθηκε πρόστιμο 25.000 ευρώ, στο τουριστικό γραφείο «TravelCity – Ξενοδ/κές και Τουρ. Επιχ. Ε.Π.Ε.», γιατί αθέτησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις, για τη διενέργεια σχολικών εκδρομών.
  •    Ο Ε.Φ.Ε.Τ. διενήργησε έλεγχο και επέβαλε διοικητικές κυρώσεις, σε επιχείρηση, που παρήγαγε κεφαλοτύρι, στο οποίο εντοπίστηκε μούχλα, από καταναλωτή-μέλος του ΚΕ.Π.ΚΑ.
  •    Ο Ε.Φ.Ε.Τ. διενήργησε υγειονομικό έλεγχο, σε μεγάλο σούπερ μάρκετ και έστειλε, σε αυτό έκθεση συστάσεων.
  •   Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας δέσμευσε ποσότητα του παιχνιδιού SpongeBob/χεράκι χλαπάτσα, γιατί ανέδυε δυσάρεστη οσμή και κρίθηκε ως ελαττωματικό, από το Γενικό Χημείο του Κράτους.
  • Το Τμήμα Υγειονομικού Ελέγχου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, διενήργησε αυτοψία, σε διαμέρισμα, με πρόβλημα υγρασίας και απέστειλε σύσταση, στον ιδιοκτήτη, για την αποκατάσταση του προβλήματος.
  • Διορθώθηκαν τα στοιχεία των ιδιοκτητών, σε άδειες κυκλοφορίας δίκυκλων, τα οποία είχαν γραφτεί, λάθος, στο πιστοποιητικό ταξινόμησης.
  • Μεταφράστηκε, στα ελληνικά, φυλλάδιο οδηγιών χρήσης, που συνόδευε παιχνίδι.
  • Καταναλωτές αποζημιώθηκαν, με το 100% της αξίας των τιμολογίων επισκευής αυτοκινήτου, μετά από ατύχημα, ενώ οι ασφαλιστικές επέμεναν να μειώσουν τα ποσά, λόγω παλαιότητας.
  • Έγιναν αποδεκτά αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων που καθυστερούσαν αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης σύνδεσης, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών, για επιστροφή χρημάτων από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (πενταψήφια), για παροχή εξηγήσεων στους καταναλωτές και για εφαρμογή όρων συμβολαίων από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
  • Ινστιτούτα αδυνατίσματος ακύρωσαν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, με καταναλωτές, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
  • Εταιρείες αναγκάστηκαν, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., να επιστρέψουν μεγάλα ποσά, στους καταναλωτές, λόγω ελαττωματικών προϊόντων.
  • Επεστράφησαν, σε καταναλωτές, ή διαγράφτηκαν, από τις Δ.Ο.Υ., ποσά, που αντιστοιχούσαν, στο «χαράτσι» της Χαλκιδικής, που καταργήθηκε, με τους αγώνες του ΚΕ.Π.ΚΑ.
  • .Ναυτιλιακή εταιρεία διόρθωσε την πολιτική πώλησης εισιτηρίων, αποδεχόμενη και πληρωμές, με πιστωτικές κάρτες.
  • Ναυτιλιακή εταιρεία επέστρεψε το αντίτιμο ακυρωθέντων εισιτηρίων, του οποίου καθυστερούσε την πληρωμή.
  • Το ΙΚΑ δρομολόγησε την έκδοση σύνταξης, την οποία καθυστερούσε, επί τετραετία.
  • Διαγράφηκαν, από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. τέλη κυκλοφορίας, τα οποία, δεν έπρεπε να είχαν καταλογιστεί, επειδή το αυτοκίνητο ήταν αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
  • Η Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης Α.Ε. αντιλόγησε έξοδα επίδοσης εξωδικαστικής πρόσκλησης σε λογαριασμό μέλους του ΚΕ.Π.ΚΑ., η οποία δεν έπρεπε να έχει αποσταλεί, επειδή ο λογαριασμός του φυσικού αερίου είχε, ήδη, τακτοποιηθεί.
  • Επεστράφησαν προκαταβολές σε μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
  • Αεροπορικές εταιρίες αποζημίωσαν επιβάτες, για ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καταστροφή και απώλεια αποσκευών.

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για πάνω από 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.