ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix του Μονακό.

Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής του Grand Prix Μονακό, κατακτώντας μία νίκη που ενδεχομένως να αποδειχθεί καθοριστική στη μάχη τίτλου που δίνει με τον έβδομο σήμερα, Lewis Hamilton.

Η Ferrari όχι απλά νίκησε ξανά στο Πριγκιπάτο μετά από 16 χρόνια αλλά το έκανε και με στιλ αφού σημείωσε το 1-2. Ωστόσο το παγωμένο ύφος του Kimi Raikkonen, μαρτυρά πως η στρατηγική δεν τον βοήθησε…

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η εκκίνηση ήταν απρόσμενα «καθαρή» αφού δεν είχαμε καμία αλλαγή θέσεων στην κορυφή και καμία σύγκρουση στο μέσο και την ουρά της κατάταξης. O Raikkonen έδειχνε το δρόμο, ο Vettel ακολουθούσε ανοίγοντας τη διαφορά από τη Mercedes του Valtteri Bottas, ο Lewis Hamilton ήταν κολλημένος στη δωδέκατη θέση και όλα κυλούσαν σχεδόν ανιαρά.

Μετά τον 25ο γύρο, οι κόκκινοι βρήκαν «κίνηση» με αποτέλεσμα η μεταξύ τους διαφορά αλλά και αυτή από τον Bottas να μειωθεί. Ήταν όμως ακόμα νωρίς για αλλαγή ελαστικών αφού όλοι προσπάθησαν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της πάρα πολύ μαλακής γόμας της Pirelli.

O πρώτος εκ των πρώτων που μπήκε στα pit ήταν ο τέταρτος Max Verstappen που προσπάθησε μέσω undercut να περάσει τον Bottas. Η Mercedes αντέδρασε στην κίνηση της Red Bull Racing φωνάζοντας τον Φινλανδό στα pit. Η διαφορά τους μειώθηκε δραματικά αλλά ο Bottas κατάφερε να κρατηθεί μπροστά.

Αμέσως μετά, στον 35ο γύρο, ήρθε η ώρα του πρωτοπόρου για αλλαγή ελαστικών, με τους μηχανικούς της Ferrari να μην κάνουν το ταχύτερο pit stop τους με τον Raikkonen. Κάπου εκεί, φανήκε πως στον συγκεκριμένο αγώνα η ιδανική στρατηγική αφορούσε overcut και όχι undercut. Οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo παρέμειναν στην πίστα, κόλλησαν το δεξί πόδι στο πάτωμα και χάρη σε μερικούς εντυπωσιακούς γύρους, έκαναν κίνηση ματ έναντι των αντιπάλων τους!

Ο Γερμανός πέρασε –όπως αναμενόταν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο- τον teammate του ενώ ο Αυστραλός βρέθηκε μπροστά από το δίδυμο τον Bottas-Verstappen! Αντίστοιχα, καθυστερώντας σημαντικά τη δική του μοναδική αλλαγή ελαστικών, ο Hamilton κατάφερε να κερδίσει θέσεις και να ανέβει έβδομος.

Ο Vettel χάθηκε στον ορίζοντα αλλά δεν είχαν τελειώσει όλα τόσο εύκολα. Στον 60ο γύρο είχαμε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, μετά από τη σύγκρουση των Pascal Wehrlein και Jenson Button, που είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη και των δύο. Μάλιστα η Sauber βρέθηκε να στέκεται στις δύο ρόδες στην στροφή Πορτιέ, με τον Γερμανό εγκλωβισμένο αφού δεν μπορούσε να βγει από το κόκπιτ του. Προσωρινά φυσικά αφού δεν είχε τραυματιστεί και όταν επανέφεραν τη Sauber στη φυσική της θέση, βγήκε από το κόκπιτ.

 

Οι διαφορές μηδενίστηκαν αλλά αυτό δεν έφερε το δράμα που πολλοί ήλπιζαν για το φινάλε. Η Ferrari έκανε άνετα το 1-2 και ο Ricciardo βρέθηκε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Παρότι ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας βάζοντας φρέσκα ελαστικά πάρα πολύ μαλακής γόμας, δεν κατάφερε να περάσει τον Bottas ενώ ο Carlos Sainz κρατήθηκε μπροστά από τον Hamilton. Ο Βρετανός έμεινε έτσι 25 πόντους πίσω από τον Vettel στη βαθμολογία.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Haas (ήταν η πρώτη διπλή βαθμολόγηση για την αμερικανική ομάδα) και ο έμπειρος Felipe Massa. Συνολικά 13 από τα 20 μονοθέσια είδαν την καρό σημαία.

Ο τερματισμός

NO οδηγός CAR γυροι χρόνος βαθμοί
1 5 Sebastian Vettel FERRARI 78 1:44:44.340 25
2 7 Kimi Räikkönen FERRARI 78 +3.145s 18
3 3 Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER 78 +3.745s 15
4 77 Valtteri Bottas MERCEDES 78 +5.517s 12
5 33 Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER 78 +6.199s 10
6 55 Carlos Sainz TORO ROSSO 78 +12.038s 8
7 44 Lewis Hamilton MERCEDES 78 +15.801s 6
8 8 Romain Grosjean HAAS FERRARI 78 +18.150s 4
9 19 Felipe Massa WILLIAMS MERCEDES 78 +19.445s 2
10 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 78 +21.443s 1
11 30 Jolyon Palmer RENAULT 78 +22.737s 0
12 31 Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES 78 +23.725s 0
13 11 Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES 78 +39.089s 0
14 26 Daniil Kvyat TORO ROSSO 71 DNF 0
15 18 Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES 71 DNF 0
NC 2 Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA 66 DNF 0
NC 9 Marcus Ericsson SAUBER FERRARI 63 DNF 0
NC 22 Jenson Button MCLAREN HONDA 57 DNF 0
NC 94 Pascal Wehrlein SAUBER FERRARI 57 DNF 0
NC 27 Nico Hulkenberg RENAULT 15 DNF 0

Η βαθμολογία των οδηγών

Οδηγός Εθνικότητα αυτοκίνητο βαθμοί
1 Sebastian Vettel GER FERRARI 129
2 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 104
3 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 75
4 Kimi Räikkönen FIN FERRARI 67
5 Daniel Ricciardo AUS RED BULL RACING TAG HEUER 52
6 Max Verstappen NED RED BULL RACING TAG HEUER 45
7 Sergio Perez MEX FORCE INDIA MERCEDES 34
8 Carlos Sainz ESP TORO ROSSO 25
9 Felipe Massa BRA WILLIAMS MERCEDES 20
10 Esteban Ocon FRA FORCE INDIA MERCEDES 19
11 Nico Hulkenberg GER RENAULT 14
12 Romain Grosjean FRA HAAS FERRARI 9
13 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 5
14 Pascal Wehrlein GER SAUBER FERRARI 4
15 Daniil Kvyat RUS TORO ROSSO 4
16 Jolyon Palmer GBR RENAULT 0
17 Marcus Ericsson SWE SAUBER FERRARI 0
18 Lance Stroll CAN WILLIAMS MERCEDES 0
19 Fernando Alonso ESP MCLAREN HONDA 0
20 Antonio Giovinazzi ITA SAUBER FERRARI 0
21 Stoffel Vandoorne BEL MCLAREN HONDA 0

Η κατάταξη των ομάδων

Ομάδα Βαθμοί
1 FERRARI 196
2 MERCEDES 179
3 RED BULL RACING TAG HEUER 97
4 FORCE INDIA MERCEDES 53
5 TORO ROSSO 29
6 WILLIAMS MERCEDES 20
7 RENAULT 14
8 HAAS FERRARI 14
9 SAUBER FERRARI 4
10 MCLAREN HONDA 0

στοιχεία/φωτο formula1.com


TAG