Το πας για γιορτινό… φαγοπότι; 8 tips για να επανέλθεις

Σε περίπτωση που δεν μπορέσεις να αντισταθείς και φας λίγο περισσότερο από ό,τι συνηθίζεις αυτά τα Χριστούγεννα ή την Πρωτοχρονιά -αναλόγως πότε η δική σου οικογένεια έχει προγραμματισμένο το κλασικό, ελληνικό φαγοπότι των ημερών-, τσέκαρε παρακάτω τι μπορείς να κάνεις για να επανέλθεις το συντομότερο δυνατό.

Τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς οι μικρές ή μεγαλύτερες απολαύσεις βρίσκονται εκτεθειμένες σε κάθε γωνιά του σπιτιού. Αλμυρές και γλυκές «αμαρτίες» παρελαύνουν συνεχώς από μπροστά μας, με εμάς να τσιμπάμε λίγο απ’ όλα.

Τι και αν φάμε λίγο (λίγο είπαμε) παραπάνω, όμως; Το θέλει η περίσταση. Είναι περίοδος διακοπών και δικαιούμαστε να το ρίξουμε λίγο έξω.

Πάντως, επειδή το φούσκωμα δεν είναι ανεκτό, κοίτα τι μπορείς να κάνεις, ώστε να δώσεις λύση στο θέμα του παντελονιού που δεν κλείνει, αλλά και να βοηθήσεις το κορμί σου να επανέλθει στα προ χλαπακιάσματος επίπεδά του, όσο πιο γρήγορα γίνεται.

 

Τι να κάνεις για να καταπολεμήσεις το φούσκωμα

Να έχεις «πρόγραμμα»

Πριν πέσεις με τα μούτρα στο φαΐ, να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου: Υποφέρεις συχνά από δυσπεψία και φούσκωμα; Αν ναι, απόφυγε τα πολλά τηγανητά αλλά και τα πικάντικα φαγητά, γιατί ερεθίζουν το στομάχι. Επιπλέον, φρόντισε να μασάς καλά και αργά. Ορισμένες φορές, το φούσκωμα οφείλεται απλά στο ότι δεν αφιερώνεις αρκετό χρόνο στο φαγητό. Και το φαγητό θέλει απόλαυση. Το ξέρεις, σωστά;

Πρόσθεσε ίνες στην εξίσωση

Τώρα που έκατσες στο τραπέζι και έφτιαξες τη στρατηγική με την οποία θα επιτεθείς στα πιάτα μπροστά σου, φρόντισε στο πλάνο επίθεσης να συμπεριλάβεις και τα μπολ με τις σαλάτες.

Αν αποφεύγεις εντελώς τις φυτικές ίνες, μάλλον δεν χρειάζεται να κοιτάξεις παραπέρα για τον «ένοχο» πίσω από το φούσκωμα: εσύ είσαι. Βάλε πρασινάδα δίπλα από το κρεατικό και μην παραπονιέσαι. Θα σου αρέσει.

Να… ιδρώσεις για 15- 20 λεπτά

Αν παρά τις φιλότιμες προσπάθειές σου, το παντελόνι άνοιξε από το φαγητό, “τίποτα δεν μας κάνει να νιώθουμε λιγότερο φουσκωμένους από μία καλή προπόνηση», λέει η γυμνάστρια Erin Clifford. Αλλά μην φανταστείς ότι πρέπει να το ρίξεις στο crossfit, δίπλα από την αποτελειωμένη γαλοπούλα. Η λύση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο μία εικοσάλεπτη βόλτα.

Αν έχεις σκύλο, να η αφορμή να πάρεις λίγο καθαρό αέρα και να ξεφουσκώσεις. Αν το ‘χεις, 15-20 λεπτά yoga προτείνονται εναλλακτικά.

Απόφυγε τον καφέ και το αλκοόλ

Μπορεί να πιστεύεις ότι «ένα καφεδάκι κάνει καλό στη χώνεψη» ή να νομίζεις πως άλλο ένα ποτήρι κρασί ή τενεκεδάκι μπίρας θα πάρει το μυαλό σου από τη δυσφορία του φουσκώματος. Μέγα λάθος. “Ο καφές, η σόδα, και το αλκοόλ μπορούν να επιδεινώσουν την παλινδρόμηση και την καούρα, εκτός από την αφυδάτωση”, σημειώνει η γαστρεντερολόγος Emily Rubin.

Αντί των παραπάνω απαγορευμένων ποτών, προτίμησε καλό, καθάριο νερό και ακόμα καλύτερα, αν ξέρεις από πριν ότι πρόκειται να πέσεις με τα μούτρα στο φαΐ, προετοίμασε νερό ενισχυμένο με φρούτα ή λαχανικά, για να το έχεις έτοιμο όταν χρειαστεί. Είναι πολύ απλό: Βάλε σε ένα μπουκάλι λίγο νερό με αγγούρι, λεμόνι, τζίντζερ ή φύλλα μέντας και άφησέ το στο ψυγείο για ένα βράδυ.

 

Τι να κάνεις τις αμέσως επόμενες μέρες για να επανέλθεις

Μην πανικοβληθείς και να σκέφτεσαι θετικά

Η Δρ Rubin τονίζει πως όσο απλό κι αν ακούγεται, είναι σημαντικό να μην ξεχνάς να σκέφτεσαι θετικά. «Δεν κατέστρεψες τη διατροφή σου ή το πρόγραμμα γυμναστικής σου», λέει η ειδικός. «Η επόμενη μέρα είναι μία νέα αρχή”. Από την άλλη, δεν χρειάζεται να πανικοβληθείς και να αρχίσεις τις ακραίες στερήσεις. Σταδιακά και με καλή διάθεση. Έτσι ξεκινάει η επαναφορά…

Να θυμηθείς την προηγούμενη φορά που ήσουν «άτακτος»

Έτσι, θα θυμηθείς και πώς ξεπέρασες το φούσκωμα.

Ο καθηγητής διατροφολογίας από το Πανεπιστήμιο του Purdue, Richard Mattes, λέει σχετικά: “Είναι σημαντικό να κατανοούμε τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας αντιδρά στα τρόφιμα. Ο καλύτερος τρόπος για να επανέλθεις από την υπερκατανάλωση είναι να επιστρέψεις στα τρόφιμα και τις διατροφικές συνήθειες που σε ωφέλησαν στο παρελθόν”.

Πιάσε… φιλίες με τη γυμναστική

Ένας απλός περίπατος μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της υγείας του πεπτικού μας συστήματος και κατ’ επέκταση να σε ανακουφίσει από πιθανό φούσκωμα μετά το φαΐ, όπως είπαμε. Ωστόσο, η τακτική άσκηση για 30 λεπτά την ημέρα, το επόμενο διάστημα, είναι εκείνη που μπορεί να μειώσει πραγματικά και δραστικά το φούσκωμα (και να βελτιώσει γενικά τη σιλουέτα σου).

Μην ξεχνάς τις ίνες

Έβαλες σαλάτα στο πιάτο όπως είπαμε παραπάνω; Καλώς. Τώρα μάθε να βάζεις συχνότερα. Η διατροφολόγος Natalie Butler προτείνει να καταναλώνεις φασόλια, φακές, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, και ξηρούς καρπούς, ειδικά τις μέρες μετά το φούσκωμα, καθώς αυτά είναι τρόφιμα τα οποία βοηθούν το ήπαρ και το παχύ έντερο να καθαρίσουν.

Άντε και καλή χώνεψη!

απο www.pathfinder.gr