Ηλεκτροκίνηση οχημάτων: να μη χαθεί η ευκαιρία για την Ελλάδα

Τους χώρους του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) επισκέφτηκε ο πρώην αναπλ. Υπουργός Οικονομικών και υφυπουργός Εξωτερικών και νυν βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Μάρδας. Ο κ. Μάρδας ξεναγήθηκε στους χώρους του ΙΜΕΤ από τον διευθυντή του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Ευάγγελο Μπεκιάρη,  επισκέφθηκε τους προσομοιωτές κίνησης και οδήγησε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, ενημερώθηκε για τις εναλλακτικές τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης και για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται για να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Η αυτοκίνηση του μέλλοντος είναι ηλεκτρική. Σε κάποιες χώρες, όπως η Νορβηγία, το 40% των νέων αυτοκινήτων που αγοράζονται είναι ηλεκτρικά, ενώ και σε άλλες χώρες της βόρειας Ευρώπης (Γαλλία, Ολλανδία, κλπ.) η τάση αυτή δείχνει να ακολουθείται.

Σε αντιπαράθεση, στην Ελλάδα κυκλοφορούν σήμερα περίπου 250 ηλεκτρικά οχήματα, όταν στη Βουλγαρία είναι διπλάσια και σε άλλες χώρες χιλιάδες! Κύρια αιτία είναι η υψηλή τιμή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, λόγω φόρου ταξινόμησης, καθώς δεν υπάρχει επαρκής σχετική έκπτωση φόρου στη συνήθη περίπτωση που φέρουν εφεδρικό κινητήρα (range extender), για κίνηση σε περίπτωση που τελειώνει η μπαταρία. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Πολλές χώρες έχουν αναπτύξει κατάλληλα  χρηματοδοτικά εργαλεία για να ενισχύσουν τη χρήση ηλεκτροκίνησης. Η Ελλάδα υστερεί στο συγκεκριμένο τομέα. Πρέπει να γίνουν γρήγορα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, για να μη χαθεί η ευκαιρία της ηλεκτροκίνησης οχημάτων στην Ελλάδα και το ΙΜΕΤ μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στον τομέα αυτό.