Διατροφή μετά τις γιορτές

Συνέντευξη με την ΜΑΡΙΑ ΔΑΛΛΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟ στην εκπομπή  ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ και την Πωλίνα Πετκάκη

Ποιό είναι κ Δάλλα το μυστικό της επιτυχίας για μια σωστή αρχή στην δίαιτα που θέλουμε να αρχίσουμε μετά τις γιορτές που πέρασαν και βάλαμε κάποια κιλά ;

Η δική μου συμβουλή; Το μυστικό της επιτυχίας είναι να προλάβει κανείς να αναμορφώσει τις συνήθειες του στο φαγητό , στη χρονική περίοδο που εφαρμόζει τη δίαιτα αδυνατίσματος. Να  μετεκπαιδευτεί διατροφικά. Να μάθει την αλήθεια για τα είδη των τροφών, για τις συνήθειες του φαγητού , που με τα χρόνια απέκτησε. Να γνωρίσει ποιές τον ωφελούν και ποιές τον βλάπτουν. Να αγαπήσει τις πρώτες. Να διώξει από το διαιτολόγιο του τις δεύτερες. Να πιστέψει ότι το φαγητό είναι ενέργεια που το σώμα του θα τη μετατρέψει σε δύναμη και υγεία. Όπως επιλέγουμε τους φίλους μας, πρέπει να επιλέγουμε και τις τροφές μας. Υγιεινή διατροφή σημαίνει συνειδητή επιλογή τροφής, μόνον όταν επιτύχουμε συνειδητή επιλογή της τροφής που καταναλώνουμε καθημερινά, θα αδυνατίσουμε μόνιμα. Και αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει με ενεργητική συμμετοχή στη σύλληψη, στο σχεδιασμό, στην εκτέλεση και στην αξιολόγηση της προσπάθειας.

Η αγωνία και η ανησυχία μου καθώς βλέπω την παραπληροφόρηση και τον αποπροσανατολισμό να θεριεύει, με ώθησε να υλοποιήσω μια μεγάλη μου επιθυμία. Να συμβάλλω με το δικό μου μερίδιο συνεισφοράς ώστε η επιστήμη της Διατροφής να τεθεί στη θέση που της αξίζει.

Oσον αφορά την συντήρηση έπειτα από μια δίαιτα επιτυχημένη τι έχετε να μας πείτε

Το διάστημα της συντήρησης είναι εξαιρετικά σημαντικό, και αυτό γιατί αν μετά τη δίαιτα αφεθείτε ελεύθεροι και αρχίσετε να τρώτε ό,τι και όπως νομίζετε δηλαδή με λανθασμένους συνδυασμούς και υπερβολές, όλη η προσπάθειά σας θα πάει σίγουρα χαμένη. Βέβαια, μετά από κάθε δίαιτα – περισσότερο ή λιγότερο αυστηρή – κάθε άνθρωπος μπορεί να νιώσει στερημένος και η λαχτάρα του για φαγητό να είναι τέτοια ώστε να ξεκινήσει να τρώει χάνοντας το μέτρο. Επειδή όμως η επιτυχία ενός διαιτολογίου δεν κρίνεται απλά από το αποτέλεσμα αλλά από τη μονιμότητα του αποτελέσματος, είναι πολύ σημαντικό να πειθαρχήσετε στους κανόνες της συντήρησης προκειμένου να έχετε πάντα το κομψό σώμα και το ιδανικό βάρος που επιθυμείτε που με τόσο κόπο αποκτήσατε.

Κα  Δάλλα δώστε μας κάποιες  συμβουλές για την συντήρηση μετά την δίαιτα, τι προσέχουμε τι πρέπει να τρώμε καθημερινά.

  • Το σύνολο της ημερήσιας τροφής πρέπει να μοιράζεται σε 3 κυρίως γεύματα και 2 μικρά ενδιάμεσα (σνακς). Μην παραλείπετε ποτέ κανένα από τα γεύματα και ιδιαίτερα το πρωινό σας.
  • Φροντίστε να συμπληρώνετε το καθημερινό σας πιάτο με άφθονα λαχανικά όπως ντομάτες-αγγούρια-μαρούλι-χόρτα-καρότα-σπανάκι.(Οι τροφές αυτές έχουν ελάχιστες ή και καθόλου θερμίδες.
  • Προσπαθήστε να καθιερώσετε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σας ως εξής: 2 μερίδες ψάρι, 1-2 μερίδα πουλερικά, 2-3 μερίδες όσπρια, 1 μερίδα πατάτες ή ζυμαρικά, 2 αυγά/εβδομάδα. Το κόκκινο κρέας προσπαθήστε να το καταναλώνετε 1 φορά στις 2 εβδομάδες.
  • Οπωσδήποτε να τρώτε τουλάχιστον τρία φρούτα εποχής ημερησίως.
  • Μην τσιμπολογάτε μεταξύ των γευμάτων.
  • Προσπαθήστε να ελέγχετε την ποσότητα ζάχαρης και γλυκών που καταναλώνετε. Δεν πρέπει να τρώτε περισσότερα από δύο γλυκά την εβδομάδα.
  • Χρησιμοποιείτε ως μοναδική πηγή λίπους το ελαιόλαδο. Μην ξεχνάτε βέβαια ότι καλό είναι να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο λάδι.
  • Έχετε πάντα υπόψη ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να πίνετε 6-8 ποτήρια νερό τι ημέρα, τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού
  •  Εντάξτε τη γυμναστική στον τρόπο ζωής σας, και μην την σταματήστε όταν σταματήσετε και την δίαιτα σας.
  • Τέλος ,προσπαθήστε να μασάτε αργά την τροφή σας και γενικά να την απολαμβάνετε με ηρεμία.

Συμπερασματικά , βλέπουμε ότι με τη συντήρηση μπαίνουν κάποια όρια και τίθενται κάποιοι στόχοι. Αν το άτομο πετύχει και πειθαρχήσει στους κανόνες της συντήρησης, τότε θα μπορεί να είναι αισιόδοξο ότι το αποτέλεσμα θα έχει διάρκεια στο μέλλον.